Eksamensforberedelse

gode råd til hvordan man starter en opgave

05. november 2019 af ZaraD (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej

Jeg læser til SOSU-assistent og er snart færdig.

Jeg skal forbedrede mig til mundligt eksamen. Jeg har bruge for hjælp til hvordan jeg kan starte min opgave.. jeg har mange ideer man mangler et skub til at starte..

Jeg har valgt at skrive om demens --> Alzheimer 

Hvis der er nogen der kan hjælpe vil jeg uddybbe det senere..


Brugbart svar (0)

Svar #1
06. november 2019 af Moderatoren

Hvad skal din opgave ende ud med? Skal du fremlægge noget til eksamen eller skal du aflevere noget? 

Prøv at beskrive det helt præcist.

Hvad vil du gerne skrive om mht. "demens --> Alzheimer"? Hvad er din problemformulering?


Svar #2
06. november 2019 af ZaraD (Slettet)

Jeg har en problemformulering der lyder.. hvilke muligheder ssa har i pleje og omsorg med fokus på livskvalitet til borger med alzheimer til at forebygge udadreagerende adfærd..
Udover det har jeg valgt teorierne
Tom kitwood
Orem (egenomsorg)
Antonovsky (oplevelse af sammenhæng)
Siri ness (livskvalitet)
Kommunikation

Brugbart svar (0)

Svar #3
06. november 2019 af Moderatoren

Hvad skal din opgave ende ud med? Skal du fremlægge noget til eksamen eller skal du aflevere noget?

Hvad har du problemer med, når du "skal i gang"? 


Svar #4
06. november 2019 af ZaraD (Slettet)

Jeg skal besvare min problemstilling udefra de teorier jeg har valgt. Det jeg har svært ved er hvordan jeg starter.. fx skal jeg starte med teorierne eller skal jeg snakke om hvad demens er eller skal jeg starte med hvad jeg har oplevet.. jeg

Svar #5
06. november 2019 af ZaraD (Slettet)

Ja jeg skal fremlægge


Brugbart svar (0)

Svar #6
06. november 2019 af Moderatoren

Prøv at skrive så præcist du kan, hvad din opgave går ud på. Det er meget svært at gætte sig til.

Hvis du øver din fremlæggelse, så kan du måske finde ud af, hvad der giver bedst mening at starte med?


Svar #7
06. november 2019 af ZaraD (Slettet)

Kan man slette dette indlæg jeg har lavet her??


Svar #8
06. november 2019 af ZaraD (Slettet)

vv

Brugbart svar (0)

Svar #9
06. november 2019 af Moderatoren

Det er ikke muligt at slette indlæg.


Brugbart svar (0)

Svar #10
06. november 2019 af Moderatoren

Hvis jeg var dig, så ville jeg nok starte med at fortælle, hvad jeg vil fremlægge om. Herefter vil jeg så måske starte med at redegøre for teorierne. Og derefter gå videre til noget analyse/vurdering.

Men jeg ved ikke, hvad der er smartest, da du ikke helt har fortalt, hvad opgaven/eksamen går ud på.


Skriv et svar til: gode råd til hvordan man starter en opgave

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.