Matematik

En stokastisk variabel X er binomialfordelt

30. november 2019 af Benjamin0101 - Niveau: B-niveau

Hej jeg har brug for hjælp til denne opgave i matematik.

En stokastisk variabel X er binomialfordelt med antalsparameter 12 og en ukendt sandsynlighedsparameter p.

To af sandsynlighederne for X er bestemt ved P(X ≤ 7) = 0,56 og P(X ≥ 9) = 0,23.

a) Bestem sandsynligheden P(X=8)

Denne opgave SKAL udregnes i hånden. Jeg vil gerne have mellemregningerne med...


Brugbart svar (1)

Svar #1
30. november 2019 af peter lind

P(X≤7) + P(X=8)+P(≥9) = 1


Svar #2
30. november 2019 af Benjamin0101

#1

P(X≤7) + P(X=8)+P(≥9) = 1

Tak, men er der ikke flere mellemregningerne end det?Vil nemlig meget gerne have dem...


Svar #3
01. december 2019 af Benjamin0101

Jeg forstår ikke hvordan du er kommet frem til din besvarelse...


Brugbart svar (0)

Svar #4
01. december 2019 af MandenMedMangeHatte

Jamen så må du da selv prøve at sætte dig ned, kigge i din matematikbog, kigge på dine formler, og prøve at forstå hvad der foregår.

Ellers lærer du jo ikke noget (men det er måske heller ikke det du stræber efter?).


Svar #5
01. december 2019 af Benjamin0101

#4

Jamen så må du da selv prøve at sætte dig ned, kigge i din matematikbog, kigge på dine formler, og prøve at forstå hvad der foregår.

Ellers lærer du jo ikke noget (men det er måske heller ikke det du stræber efter?).

Jo, jeg vil skam gerne lærer noget, men kan simpelthen bare ikke finde et sted, hvor der står noget om hvordan man udregner denne opgave...


Brugbart svar (0)

Svar #6
02. december 2019 af peter lind

Du kende P(X≤7) og P(X≥9) Sæt det ind i ligningen i #1


Skriv et svar til: En stokastisk variabel X er binomialfordelt

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.