Matematik

Fejl som man skal være opmærksomme på under sinus og cosinus.

01. december 2019 af KageSpiseren - Niveau: A-niveau

Hej SP

Jeg har hørt om forskellige fejlkilder under matematik i sinus og cosinus, men problemet er jeg ved ikke hvor mange der er og derfor laver jeg en liste og jeg kender kun lignende med at:

√sin

180-V= 

Men findes der andre fejl og er det muligt I kan komme med en beskrivelse til de 2 hvornår man bruger dem.

Jeg vil være ypperst taknemlig hvis der nogen der vil hjælpe.

På forhånd tak!


Brugbart svar (0)

Svar #1
01. december 2019 af StoreNord

Du bør studere enhedscirklen.


Svar #2
01. december 2019 af KageSpiseren

Jeg har studeret den, men er ikke 100% lært til det her da det næsten helt nyt for mig og dermed søger hjælp af profesionelle eller bedre uddannede end jeg er som studerende, da jeg ikke ved hvad jeg skal være opmærksom på. Det nytter ikke bare at skrive  "Du bør studere enhedscirklen."

Vær mere præcis og hjælp mig yderligere, da det er regelmæssig hjælp og ikke tips jeg søger.

Det ligesom det her eksempel med at:

Hvis jeg har regnstykket ?+?=4 kan det være alverdens tal, men hvis du siger at et af "?" er 3 eller 2 så ved jeg derefter hvordan jeg kommer til svaret.

Så hjælp mig. Tak. 

Dette bør ikke ses som en trussel, had eller utaknemlighed på nogen former, men bare et bedre indblik i hvordan jeg forstår matematikken og hvordan jeg bedst lærer af den.


Brugbart svar (1)

Svar #3
01. december 2019 af StoreNord

På enheds-cirklen kan du se, at der er 2 forskellige vinkler , der har en bestemt sinus-værdi.
Så hvis du skal finde sin-1 til en vinkel, er der altså 2 muligheder.
Det samme med cos-1 og tg-1.
Og du skal også holde styr på, om du regner i grader eller radianer.
Derudover er funktionerne periodiske.


Svar #4
05. december 2019 af KageSpiseren

#3

På enheds-cirklen kan du se, at der er 2 forskellige vinkler , der har en bestemt sinus-værdi.