Eksamensforberedelse

Socialrådgiver Modul 6 eksamen

04. december 2019 af nan1472 - Niveau: Universitet/Videregående

Hej.

Er der nogen, som kan hjælpe mig med at komme igang med en modul 6 eksamen, som skal omhandle den politiske og økonomiske organisering og betydning heraf for professionsudøvelse. Følgende 4 spørgsmål skal inddrages med udgangspunkt på mit praktiksted, som er et Misbrugscenter:

1. Du skal kort beskrive socialrådgiverens funktion og rolle i organisationen, samt beskrive de organisatoriske rammer, herunder de politiske, retlige og økonomiske rammer, som har betydning for arbejdet.

2. Du skal kort beskrive din forforståelse af målgruppen.

3. Du skal analysere og diskutere hvilke muligheder og begrænsninger rammerne for den valgte organisation har i forhold til det handlingsmæssige råderum og socialrådgiverens arbejde. Du kan f.eks. fokusere på socialfaglige vurderinger og beslutninger, borgerinddragelse, samarbejde eller andet du vurderer er relevant.

4. Du skal inddrage refleksioner over hvordan socialrådgiveren i din valgte organisation kan håndtere arbejdet i forhold til modsætningsfyldte krav og forventninger, krydspres og etiske dilemmaer.


Brugbart svar (0)

Svar #1
13. januar 2021 af Mahum

Hej Nan1472, er der mulgihed for at du kan hjælpe mig med dit spørgsmål nu, kan næsten regne ud at du skrev den sidste år. 


Skriv et svar til: Socialrådgiver Modul 6 eksamen

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.