Matematik

SOP - Enzymkinetik -Klage

31. januar 2020 af marielinge - Niveau: A-niveau

Hejsa!

Jeg leder efter en Kemi A og Mat A gymnasielærer, der kan læse min SOP igennem og vurdere den. Jeg er kommet ud for den situation, at jeg føler at jeg er blevet snydt i forhold til bedømmelsen af mit arbejde Det var meningen de skulle give en helhedsvurdering af det skriftlige arbejde og det mundtlige forsvar, dog opleves det fra min side af, at de kun har vurderet det ud fra en lille fejl i min databehandling. Grundet jeg ønsker at den skal vurderes i forhold til karakter er grundet, at jeg ønsker at klage, og hvis jeres bedømmelse er højere end den givne bedømmelse, vælger jeg at klage. 


Brugbart svar (0)

Svar #1
01. februar 2020 af Anders521

# 0 Så du mener de har ikke vurderet din SOP som helhed, men blot betragtet den ud fra en fejl som du mener er lille? Er det deres udmelding?

Såfremt du ender med at klage, ka' det være en go' ide at få en skriftlig tilbagemelding fra begge lærer først og derfra lave et argument, hvorpå du mener der er sket en fejlbedømmelse. 


Svar #2
01. februar 2020 af marielinge

Det er korrekt! Problemet ligger dog i, at jeg allerede har spurgt begge lærer om en tilbagemelding, dog siger de at de ikke kan før en skriftlig klage er indsendt..


Brugbart svar (0)

Svar #3
01. februar 2020 af mikkel981

Er karaktereren virkelig så dårlig som du udtrykker for? Hvad skal du bruge dit gennemsnit til?
nogle jeg kender har også ville klage. De har fået besked på, at de skal skrive en ny opgave og derefter aflægge en ny mundtlig forsvarelse

Svar #4
01. februar 2020 af marielinge

Skal bruge gennemsnittet til Medicin/Odontologi, så det er ret vigtigt, siden at karakteren har trukket mig ned med 0.6 i mit snit.


Brugbart svar (0)

Svar #5
01. februar 2020 af mikkel981

Hvis du er villig til at skrive opgaven om og forsvare den, så skal du overveje det. Du skal også være opmærksom på, at du godt kan få en lavere karakter end den du har fået nu som jeg ikke kender til.
Ellers er der jo kvote 2, hvis du brænder for medicin og odontologi.

Brugbart svar (0)

Svar #6
01. februar 2020 af Anders521

# 4 Hvis du nu finder en lærer her i SP, der bedømmer din SOP-opgave til samme eller lavere karakter end dine vejledere, vil du så mene personen ikke har foretaget en helhedsvurdering af opgaven?


Svar #7
01. februar 2020 af marielinge

Så vil jeg mene at vurderingen inde til eksamen ikke har været uddybende nok.


Brugbart svar (0)

Svar #8
01. februar 2020 af AMelev

#0 Som du påpeger, så skal karakteren være en helhedsvurdering af det skriftlige produkt og den mundtlige fremlæggelse. Hvad forventer du så at få ud af en vurdering udelukkende baseret på det skriftlige produkt? Den mundtlige fremlæggelse kan jo af gode grunde ikke inddrages i denne vurdering af tredjemand.

Og så skal du huske, at selv en lille fejl kan have fatale følger - ikke mindst i sundhedssektoren. Hvis du ikke i den mundlige fremlæggelse har kunnet gøre rede for, hvordan fejlen har indvirket på de øvrige resultater og konklusionen i opgaven, kan det meget vel være det, der - mere end selve fejlen - har talt ned i bedømmelsen.

Jeg går ud fra, at du ved den mundtlige eksamen fik en kort begrundelse for karakteren. Hørte du ordentligt efter den, eller var du måske så skuffet/spændt, at du ikke rigtigt hørte efter?


Skriv et svar til: SOP - Enzymkinetik -Klage

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.