Studievalg og videregående studie

Hvor kan jeg læse Historie B med SU? Gerne som virtuelt

06. marts 2020 af Wistnew

Hej, jeg søger et sted at læse historie fra 0 til B i Aalborg som giver SU, da jeg gerne vil starte på en bachelor som har det som krav for at komme ind her til september, men jeg har aldrig haft historie før.

Jeg har ringet ind flere gange til Nørresundby Gymnasium og HF og talt med dem om at starte på deres virtuelle Historie 0-B forløb som skulle ligge i april og maj med SU, men nu når jeg sendte min ansøgning ind så skriver de:

"Hej.
Jeg kan ikke tilbyde historie som fjernundervisning. Se hvad vi har her:

https://www.aalborgcitygymnasium.dk/gsk/fag/historie"

Og så giver han mig en liste over kurser som er B-A, uden SU og ikke virtuelt eller er et helt års kursus.

Dette er helt modsat til hvad de har sagt til mig indtil videre og nu lyder det til at jeg slet ikke kan få læse historie op som et GSK? Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre nu, for det ser ikke ud til at jeg kan komme ind på den bachelor i år og jeg har flyttet ind i en ungdomsbolig lige overfor universitetet. Så nu har jeg måske et helt år, hvor jeg skal lave noget på en anden uddannelse.


Brugbart svar (0)

Svar #1
06. marts 2020 af Smut1

Hvis det er virtuelt, er det så ikke lige meget, hvor henne i landet du tager det?


Svar #2
06. marts 2020 af Wistnew

#1
Hvis det er virtuelt, er det så ikke lige meget, hvor henne i landet du tager det?

Jo, placeringen er egentligt ligemeget, udover at eksamen så måske ville foregå i den anden ende af Danmark. Jeg har kigget lidt på de mange steder der har GSK i København, jeg er dog ikke sikker på om der er en med et 2 måneders historie forløb der, men det kunne være en mulighed

Brugbart svar (0)

Svar #3
03. januar 2021 af spindeltrappe

Det er nok for sent, men jeg tog HF enkeltfag online - heriblandt historie B - på KVUC, Frederiksberg HF & VUC, HF & VUC Odense, Vestegnen HF & VUC og et sted til, jeg ikke husker. Kan særligt anbefale de to første. Man skulle dengang møde op til eksamen, men det er jo kun 1 gang. 

Der er med garanti mange lignende omkring dig.


Skriv et svar til: Hvor kan jeg læse Historie B med SU? Gerne som virtuelt

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.