Tysk

sætning

26. marts 2020 af hjælpmiggggggg - Niveau: B-niveau

Wir beilegen auch eine Übersicht mit die verschieden Sorte Weihnachtsbäume für Sie. 

Er der nogen der kan hjælpe mig med at rette denne sætning? Ordstilling osv.


Brugbart svar (0)

Svar #1
26. marts 2020 af Germanofil

#0

Jeg kan godt rette sætningen, men det får du nok ikke noget synderligt ud af. - Til gengæld vil jeg gerne påpege de steder, hvor du skal være særligt opmærksom.
Verbet "beilegen" er et løst sammensat verbum. Præpositionen "mit" styrer dativ. Overvej, om du ikke hellere vil bruge genitiv i stedet for en konstruktion med en præposition.

Har du konkrete spørgsmål til sætningen, skal du være velkommen til at henvende dig igen.


Svar #2
26. marts 2020 af hjælpmiggggggg

Wir beilegen Ihnen auch eine Übersicht über die verschiedenen Sorte von Weihnachtsbäumen.?


Svar #3
26. marts 2020 af hjælpmiggggggg

#1

#0

Jeg kan godt rette sætningen, men det får du nok ikke noget synderligt ud af. - Til gengæld vil jeg gerne påpege de steder, hvor du skal være særligt opmærksom.
Verbet "beilegen" er et løst sammensat verbum. Præpositionen "mit" styrer dativ. Overvej, om du ikke hellere vil bruge genitiv i stedet for en konstruktion med en præposition.

Har du konkrete spørgsmål til sætningen, skal du være velkommen til at henvende dig igen.

Wir beilegen Ihnen auch eine Übersicht über die verschiedenen Sorte von Weihnachtsbäumen.?


Svar #4
26. marts 2020 af hjælpmiggggggg

#2

Wir beilegen Ihnen auch eine Übersicht über die verschiedenen Sorte von Weihnachtsbäumen.?

Wir beilegen Ihnen auch eine Übersicht über die verschiedene Sorte von Weihnachtsbäumen*


Brugbart svar (0)

Svar #5
27. marts 2020 af Germanofil

#3, 4

Du er kommet med en masse forskellige sætninger, men du har stadig ikke forklaret, hvad du helt konkret har af spørgsmål. Som sagt i #1 kunne jeg (og evt. andre) godt rette din sætning, men det får du jo ikke noget ud af. 


Brugbart svar (0)

Svar #6
28. marts 2020 af Stygotius

De tyske løst sammensatte verber skilles i verbet og forleddet i NUTID OG DATID i en hovedsætning.

Derfor kaldes de "trennbare Verben" (= adskillelige) på tysk.


Skriv et svar til: sætning

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.