Bioteknologi

Opgave 4 Antistof i modermælk

01. april 2020 af nulle6876 - Niveau: A-niveau

Hej 

Jeg er lige blevet færdig med min srp, hvilket har gjort mig nysgerrig på modermælk og antistoffer. 

Jeg håber der nogen som gider at hjælpe mig med, at besvare disse spørgsmål, så jeg kan udvidde min viden omkring dette emne

På forhånd tak for hjælpen

Pas godt på jer selv derude 


Brugbart svar (0)

Svar #1
01. april 2020 af DrNielsen

Hvad tænker du selv? Hvis du er interesseret og har skrevet SRP i emnet, er jeg sikker på du har en masse god viden at bidrage med!


Svar #2
01. april 2020 af nulle6876

Hej 

Jeg har ikke skrevet srp om dette emne, men jeg har skrevet en smule om antistoffer, derefter faldt jeg over denne opgave, som gjorde mig nysgerrig.

Det jeg ved om antistoffer er: Antistoffer er et af kroppens forsvar mod nogle fremmede organismer og substanser, såsom bakterier og virus. Derudover kan antigener gendkende nogle bestemt antigener

Håber du kan hjælpe nærmere, da jeg virklig er nysgerrig ;))


Brugbart svar (0)

Svar #3
02. april 2020 af Studmed96

Generelt kan siges at antistoffer binder antigener, som kan være forskellige ting, der kommer udefra. Antistofferne er vigtig i den proces, der kaldes "opsonisering" som er et gammelt græsk ord, der i bund og grund betyder at sovse noget til. Dette skal ses som at antistofferne "tagger" et udefrakommende antigen, dette kan være en celle, der er blevet inficeret af en bakterie eller virus. Herefter kommer der så nogle makrofager, der inducerer apoptose, som er programmeret celledød af den inficerede celle. Har lige fået et par bajere her til aften, så håber min kommentar er til nogen hjælp. 


Svar #4
02. april 2020 af nulle6876

Dit svar er en stor hjælp,d u ønsker nogle lidt konkrete svarr angånde de spørgsmål jeg har vedhæftet


Brugbart svar (0)

Svar #5
02. april 2020 af DrNielsen

Det vil jeg også gerne give dig, men jeg er ikke interesseret i at lave hvad der til forveksling ligner en skoleopgave :-) Hvis du kommer med dine bud vil jeg gerne være behjælpelig med at svare på dine tvivlsspørgsmål :-)


Svar #6
03. april 2020 af nulle6876

jeg forstår bare ikke hvorfor det er vigtigt at lave en skyldning mellem hver tilsætning, det er faktisk det som jeg mest i tvivl om


Brugbart svar (0)

Svar #7
03. april 2020 af DrNielsen

Vask fjerner overskydende protein der ikke er bundet til brøndende. Yderligere fjerner det antistoffer der ikke har bundet deres mål. På den måde undgår man falsk positive resultater :-)


Skriv et svar til: Opgave 4 Antistof i modermælk

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.