Engelsk

Engelsk A - Omkring verballed

07. april 2020 af kingoman - Niveau: A-niveau

I eksemplet er verbet had understreget og jeg skal skrive hele verballeddet samt hvilken grammatisk tid verballedet er.

The fields were green and there were small green shoots on the vines, the trees along the road had small leaves and a breeze came from the sea.

- Jeg forstår ikke spørgsmålet eller hvad jeg skal svare. De giver mig jo verbet had, så hvordan kan ''jeg skrive hele verballeddet'' som andet end had og det må jo derfor være i datid 


Brugbart svar (0)

Svar #1
07. april 2020 af Stygotius

Du har ret i at verballeddet her er "had"  (og intet andet), og ja, det står i datid. Verbet "have" optræder her som et fuldverbum, ikke som et hjælpeverbum. Det gør det derimod f.eks. i tilfælde som "He had not seen her", hvor verballeddet er "had seen".


Svar #2
07. april 2020 af kingoman

Tak, men i så fald virker opgaven jo ligegyldig, hvis jeg kun skal svare ''had'' og i datid. 

De andre eksempler er: 
In the town there were more guns, there were some new hospitals, you met British men and sometimes women, on the street, and a few more houses had been hit by shell fire.

It was warm and like the spring and I walked down the alleyway of trees, warmed from the sun on the wall, and found we still lived in the same house and that it all looked the same as when I had left it.


Brugbart svar (0)

Svar #3
07. april 2020 af Stygotius

Ja, men der er intet andet at svare på det spørgsmål.

I dit nye spørgsmål om "in  the town...." er sætningen en passiv sætning, og her er verballeddet "had been hit" (Denne sætning er forøvrigt klodset formuleret.)

I det andet eksempel er verballeddet "had left" (pluskvamperfektum, førnutid)                                              (Denne sætning er  heller ikke særlig elegant formuleret?


Svar #4
07. april 2020 af kingoman

Det er modtaget - Tak for hjælpen, det må jeg lige kigge lidt nærmere på.


Skriv et svar til: Engelsk A - Omkring verballed

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.