Biologi

DNA

22. maj 2020 af maria362 - Niveau: C-niveau

Jeg har pt om oprensning af DNA fra kiwi.

Jeg er i tvivl om hvad man kan tilføje for at fjerne proteiner fra DNA'et i glasset, og så hvad formålet med at kunne oprense DNA fra kiwi egentlig er, altså hvad man kan bruge viden til.

Tak for hjælp på forhånd.


Brugbart svar (0)

Svar #1
23. maj 2020 af gerthansen

ved ikke helt hvad du mener med at "fjerne proteiner", men du kan bruge en oprensning til fx at finde nogen bestemte enzymer hvis disse har nogen egenskaber du kan bruge. Eller måske finde ud af hvad der gør at kiwi smager af kiwi.


Svar #2
26. maj 2020 af maria362

#1
ved ikke helt hvad du mener med at "fjerne proteiner", men du kan bruge en oprensning til fx at finde nogen bestemte enzymer hvis disse har nogen egenskaber du kan bruge. Eller måske finde ud af hvad der gør at kiwi smager af kiwi.

Min opgave siger: “udover DNA i glasset, så vil der også være proteiner. Hvad kunne man tilsætte til forsøget, hvis de proteiner skulle fjernes?”

Svar #3
27. maj 2020 af maria362

#1

ved ikke helt hvad du mener med at "fjerne proteiner", men du kan bruge en oprensning til fx at finde nogen bestemte enzymer hvis disse har nogen egenskaber du kan bruge. Eller måske finde ud af hvad der gør at kiwi smager af kiwi.

Min opgave siger: “udover DNA i glasset, så vil der også være proteiner. Hvad kunne man tilsætte til forsøget, hvis de proteiner skulle fjernes?”


Svar #4
27. maj 2020 af maria362

har fundet ud af det, men tak for hjælpen 


Skriv et svar til: DNA

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.