Studievejledning

UDDANNELSER 2020

29. maj 2020 af lektiehjælp0012

Hej 

Hvad tror folk adgangskvotienten for odontologi vil være i år, efter hurtigstarts bonus er afskaffet, og der er corona?

Tror i generelt adgangskvotienterne vil falde?


Brugbart svar (0)

Svar #1
29. maj 2020 af Goten (Slettet)

Det er selvfølgelig bare et gæt, men jeg tror, at adgangskvotienten for de fleste videregående uddannelser vil være omtrent den samme i år som de seneste par år. Afskaffelsen af hurtigstartbonus vil føre til, at mange ansøgeres gennemsnit vil falde, hvilket får kvotienten til at falde. Men samtidig vil en del droppe sabbatår for at studere, fordi coronavirussen har ødelagt deres rejseplaner, økonomi, eller rejselyst, og derfor vil flere søge ind på uddannelserne, og der bliver altså mere rift om pladserne - kvontienten stiger dermed. Men regeringen har vist sagt, at de vil oprette flere studiepladser i år, pga. de vil undgå, at for mange studerende ikke kan få en studieplads.

Uanset hvad synes jeg da, at du skal søge ind, hvis du gerne vil studere odontologi. Dog skal du ikke regne med at snittet falder en del. Personligt tror jeg nok, at det ændrer sig inden for et interval af ± 0,3 eller sådan noget.


Svar #2
29. maj 2020 af lektiehjælp0012

Mange tak for dit svar :) Tror også det samme, jeg søger ind alligevel så må jeg se på det

Skriv et svar til: UDDANNELSER 2020

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.