Studievejledning

Mangler en eksamenskarakter

23. juni 2020 af physique

Hej Studieportalen, jeg har lige fået mit eksamensbevis, men jeg synes der mangler en karakter. Jeg har altid haft den opfattelse at hvis man har 5 A fag skal man op til 13 eksamener og op til en skriftlig eksamen i alle sine A fag (undtaget historie), men jeg har 12 eksamenskarakterer og mangler en eksamenskarakter for skriftlig matematik. Er det noget jeg har misforstået eller skal jeg skynde mig at skrive en mail til rektor?

(jeg gik på STX med mat A og jeg fik en mundtlig eksamenskarakter)


Brugbart svar (0)

Svar #1
23. juni 2020 af gerthansen

jeg tror ikke man SKAL op i en skr. eksamen i sine a-fag, men tit og ofte skal man da disse er billigere. Dog hvis der er en mundtlig og skriftlig karakter i et fag SKAL man op i en af disse to. i forhold til de 13 eksaminer, så har du jo 11 "almindelige" eksaminer, og så SRP og AT som tæller for hver deres. Dog hvis jeg ikke tager fejl er disse blevet sat sammen til en, sådan at man kun har 12 eksamenskaraktere såfremt man har 5 a-fag.

Men hvis du virkelig er i tvivl er det da helt klart nemmest at tage fat i din skole i morgen tidligt.


Skriv et svar til: Mangler en eksamenskarakter

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.