Studievalg og videregående studie

HD del 1 eller finansøkonom i forbindelse med jurastudiet

28. juli 2020 af cavve123

Jeg studerer jura på deltid, og vil gerne supplere jurastudiet med en finansøkonom eller HD del 1. 

Jeg ved at nogle der læser/ har læst jura tager en HD del 1 ved siden af studiet. Mit spørgsmål er så hvad forskellen er på henholdsvis finansøkonomen og HD del 1 samt om disse vil "gavne" mit CV ift. mit jurastudium. For mig er det svært at beregne hvad forskellen er samt hvad jeg kan drage mest nytte af i fremtiden ift. jobmuligheder. 

Håber nogle kan hjælpe mig. 


Brugbart svar (2)

Svar #1
29. juli 2020 af Smut1

Hvad koster det egentligt at læse henholdsvis finansøkonomi og HD del 1? (Undskyld, min nysgerrighed).


Svar #2
30. juli 2020 af cavve123

Helt i orden. Finansøkonomen er en fuldtidsuddannelse. Den er gratis og SU berettiget. HD del 1 er en deltidsuddannelse, er ikke SU berettiget og koster lige under 40.000 kr. 


Brugbart svar (0)

Svar #3
30. juli 2020 af Smut1

Tak!

Hvis der er tale om en gratis uddannelse, så går jeg ud fra, at den er betalt af staten. Man kan vist ikke være indskrevet på to videregående uddannelser på en gang (men det er der jo heller ingen, der siger, du har tænkt dig).


Svar #4
30. juli 2020 af cavve123

Nej det kan man nemlig ikke, men jura deltid er selvbetaling, så derfor kan jeg godt indskrive mig på endnu en uddannelse.

Brugbart svar (1)

Svar #5
30. juli 2020 af Smut1

Aah...


Skriv et svar til: HD del 1 eller finansøkonom i forbindelse med jurastudiet

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.