Studievejledning

Tysk eller spansk

04. oktober 2020 af Danyy2600

Hej allesammen 

Jeg skal beslutte mig om jeg ville læse spansk eller tysk

Hvilke fordele og ulemper er der ved at tage spansk på begynder sprog, og tysk forsætter?

(Tysk B & Spansk A) 


Brugbart svar (0)

Svar #1
04. oktober 2020 af OliverHviid

Jeg vil personligt sige at du bør vælge det som du finder mest interessant. Hvis du var OK til tysk i folkeskolen og synes om sproget så vælg det - så skal du ikke begynde helt forfra med et nyt sprog (selv hvis du ikke klarede dig så godt, så kan du sagtens nå at blive god til det) Hvis du overvejer spansk fordi du synes at tysk er svært, så bare husk at spansk ikke nødvendigvis er lettere, og at du så skal starte helt forfra med et nyt sprog. Jeg havde selv tysk i gymnasiet, og jeg syntes personligt at det var interessant og ikke særlig svært, men sværhedsgraden er naturligvis subjektiv. Hvis du har specifikke spørgsmål til faget så bare spørg.


Brugbart svar (0)

Svar #2
17. februar 2021 af spindeltrappe

Jeg havde tysk fortsættersprog B i gymnasiet og overvejede endda at hæve det til A-niveau (men fik det ikke gjort). Jeg tog også spansk A og kan absolut anbefale det! Hadede sproget til at starte med og syntes, det var grimt - tog det kun for SU-timer, men forelskede mig hurtigt i sproget og kulturerne :-)

Spansk er et anderledes sprog, men er også mere "eksotisk". Det kan gøre det nemmere at lære andre romanske sprog. Der er vist flere tider end på tysk (men husker ikke tysk sååå godt igen).

Tysk er formodentligt mere relevant for arbejde i DK. Det minder mere om dansk. Og du kender det allerede.


Skriv et svar til: Tysk eller spansk

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.