Matematik

jeg har bruge for hjælp med SANDSYNLIGHEDSREGNING håber en der vil hjælp

20. januar 2021 af travis76 - Niveau: 9. klasse

Opgave 1 Skriv hele udregningen op, når du løser opgaverne nedenfor ”P(..)= osv.

1. Hvad er sandsynligheden for at slå en 5’er med en alm. terning?

2. Hvad er sandsynligheden for at trække en ”ruder” i et alm. kortspil (uden joker)?

3. Hvad er sandsynligheden for at slå et ulige tal med en alm. terning?

Opgave 2

1. Hvad er sandsynligheden for at trække bold nr. 15, hvis 40 bolde har numrene fra 1-40? P(bold 15) =

Opgave 3

Du har 1 terning med 8 sider. 1. Hvor mange udfald (fx en 1ér) er der?

2. Hvad er sandsynligheden for hvert af udfaldene?

3. Er det et jævnt udfaldsrum?

Opgave 4

En efterskolelærer har lavet et udtrækningssystem på sin computer. Efter hver time udtrækkes 1 elev, som skal have tjekket sine opgaver. I klassen går der 21 elever. 11 piger og 10 drenge

1. Hvad er sandsynligheden som elev for at blive udtrukket?

2. Hvad er sandsynligheden for, at en dreng bliver udtrukket?

Opgave 5

Anne har 8 t-shirts i sin rejsekuffert, 2 røde, 1 gul, 3 grønne og 2 blå. Hvis hun tager en tilfældig t-shirt i kufferten, hvad er så sandsynligheden for, at hun:

1. tager en grøn? 2. tager en t-shirt, som ikke er blå? 3. Er udfaldsrummet jævnt eller ujævnt? Opgave 6 I en kasse med sodavand er der følgende: Antal Type 5 Cola 3 Appelsin 8 Rød (Hindbær) 2 Grøn (Sport) 6 Dansk vand Hvad er sandsynligheden for at tage enten en cola eller en appelsin, hvis man tager en tilfældig 


Brugbart svar (0)

Svar #1
20. januar 2021 af Moderatoren

Start med opgave 1.1. Hvilke problemer har du der?


Brugbart svar (0)

Svar #2
20. januar 2021 af Moderatoren

Måske du også skulle beskrive dine problemer med sandsynlighedsregning. Hvad forstår du og hvad forstår du ikke ved det?


Svar #3
20. januar 2021 af travis76

jeg forstår  bare ikke det hele 


Brugbart svar (0)

Svar #4
20. januar 2021 af Moderatoren

Hvis du slet ikke forstår noget, så er det meget bedre, at du tager fat i din lærer. Start med at genlæse dine noter, det som der står i din grundbog eller det, som I har fået udleveret af jeres lærer. Tal herefter med din lærer. 

Det hjælper dig ikke, at du får hjælp til at lave opgaverne, når du ikke forstår dem. Det er din lærer heller ikke interesseret i. Din lærer er interesseret i, at du lærer om sandsynlighedsregning, så du er klar til afgangsprøven til sommer.


Svar #5
20. januar 2021 af travis76

jeg har bare bruge for hjælp med opgaven, jeg synes bare sandsynlighedsregning er meget forvirrende men lærer ved selv at jeg er ikke god til sandsynlighedsregning. jeg skal aflevere i dag så plz hjælp


Brugbart svar (0)

Svar #6
20. januar 2021 af Moderatoren

Men hvis du slet ikke forstår noget ved det, så er det næsten umuligt at hjælpe dig. 

Start med opgave 1.1. Hvilke problemer har du der?


Svar #7
20. januar 2021 af travis76

jeg ved ik hvordan man løser opgaven(udregning)


Brugbart svar (0)

Svar #8
20. januar 2021 af Moderatoren

Prøv at læse nogle af de første linjer i din grundbog. Står der ikke noget om terninger der?


Svar #9
20. januar 2021 af travis76

her er hele opgaven


Svar #10
20. januar 2021 af travis76

bare kopier linket 


Brugbart svar (0)

Svar #12
20. januar 2021 af Moderatoren

Har du læst det?

Prøv at læse side 5 – så er du godt på vej til at svare på opgave 1.1


Svar #13
20. januar 2021 af travis76

stadig ik forstået


Brugbart svar (0)

Svar #14
20. januar 2021 af Moderatoren

I linket kan du læse, hvad sandsynligheden for at slå en 2'er er. Du skal regne hvad sandsynligheden for en 5'er.

Hvis det er uklart for dig, så er du nok nødt til at tage en snak med din lærer. Din lærer er nok den eneste, som kan hjælpe dig videre, da din lærer kender dig og dit niveau.


Svar #15
20. januar 2021 af travis76

kan du ik hjælp mig, jeg skal aflevere her kl. 14 plz


Brugbart svar (0)

Svar #16
20. januar 2021 af Moderatoren

Læs første eksempel på side 5 og sæt så 5 ind i stedet for 2. Men hvis du skal aflevere kl. 14, så er du vist alt for sent på den, når du ikke ved noget om sandsynlighedsregning, som du skriver. 


Brugbart svar (1)

Svar #17
20. januar 2021 af MandenMedMangeHatte

Du kan godt nå det til klokken 14, ole443. Vi tror på dig!


Svar #18
20. januar 2021 af travis76

tak bromand


Brugbart svar (0)

Svar #19
20. januar 2021 af MandenMedMangeHatte

Og se så at komme i gang! Så du kan nå det.


Skriv et svar til: jeg har bruge for hjælp med SANDSYNLIGHEDSREGNING håber en der vil hjælp

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.