Matematik

Fra Maple til PDF

21. januar 2021 af Arbejdshesten - Niveau: B-niveau

Jeg har lavet min matematik aflevering færdig på Maple, men hjemmesiden jeg skal aflevere filen understøtter kun PDF eller Word 2007.

Jeg bruger en MacBook Pro 16" og har ikke muligheden for at downloade i PDF inde på Maple.
Nogle folk der ved, hvordan man løser dette problem? Har prøvet alt på YouTube uden held
 


Brugbart svar (0)

Svar #1
21. januar 2021 af AngelOneOne

Hej,

Ved ikke om det virker (jeg har ikke en Mac). Men på PC og Linux, kan man installere en PDF printer, som så fremkommer som en almindelig printer på din maskine, men som ikke udskriver på papir, men til en PDF fil. Så kan du printe din opgave fra Marple til PDF printeren, og få en PDF fil ud af det.

Prøv eventuelt denne her (ved ikke om den er gratis): https://apps.apple.com/us/app/pdf-printer-lite/id923807336?mt=12

/Angel

- - -

/Angel


"The Universe is under no obligation to make sense to you" - Niel deGrasse Tyson
Look deep into nature, and then you will understand everything better” - Albert Einstein


Svar #2
21. januar 2021 af Arbejdshesten

Har brugt over 1 time på det. Selv fulgt Apple’ metode til at downloade PDF, hvor man trykker på printerlogoet, vælger “Download som PDF” og vælger skrivebord som placering og navngiver filen. Når jeg så trykker save, så ligger filen der ikke, som den overhovedet ikke var downloaded til at starte med. Bruger spotlight, som søger på hele systemet, og det kan heller ikke finde den. Har prøvet over 15 gange med at konvertere filen til PDF

Brugbart svar (0)

Svar #3
21. januar 2021 af AngelOneOne

Hej,

Det her er (formodentlig) ikke Apples metode. Kan du ikke udskrive til en printer fra Marple? Det, som det link jeg vedlage gør (formoder jeg - Har som sagt ikke en Mac), det er at installere en printer på din maskine. Men i stedet for en printer der udskriver til papir, udskriver denne printer til en PDF fil i stedet.

/Angel

- - -

/Angel


"The Universe is under no obligation to make sense to you" - Niel deGrasse Tyson
Look deep into nature, and then you will understand everything better” - Albert Einstein


Svar #4
21. januar 2021 af Arbejdshesten

Okay, jeg prøver at kigge på det.
Tak for svaret :)

Skriv et svar til: Fra Maple til PDF

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.