Biologi

Biodiversitet og Genetik

25. marts 2021 af Irene11 - Niveau: 8. klasse

Hej, kan du/i hjælpe mig med dette her, fordi jeg har søgt overalt, men jeg kan ikke finde svaret. Det ville være rigtig rart, hvis du/i hjælper med det, en forklaring eller noget lignende. Tak på forhånd :)

_____________________________________________________________________________________

Regnskoven huser ca. halvdelen af verdens kendte dyrearter og har dermed en høj biodiversitet.

Hvad betyder biodiversitet?


 1. Antallet af arter i et område
 2. Høj luftfugtighed
 3. Organismers livsfunktion
 4. Organisk energi
 5. Antal truede dyrearter

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

XX har blodtype AO
XY har blodtype AB


Hvilken blodtype vil deres børn få?
Indsæt rigtige kasser i de tomme felter:

1. AB
2. A0
3. BB
4. AA
5. B0


Brugbart svar (1)

Svar #1
25. marts 2021 af Skaljeglavedinelektier

Har du prøvet at kigge i en ordbog? 

1. spørgsmål: svaret er nr. 1

2. spørgsmål: Man får et gen fra sin mor og et fra sin far. Således kan børnene have AB, AA, B0 eller A0. Du kan sige til din lærer, at en blodtype er et spørgsmål om fænotype, og svarmulighederne giver således ikke helt mening, da der her angives genotyper. Men genotyper giver selvfølgelig fænotypen.


Svar #2
25. marts 2021 af Irene11

#1

Har du prøvet at kigge i en ordbog? 

1. spørgsmål: svaret er nr. 1

2. spørgsmål: Man får et gen fra sin mor og et fra sin far. Således kan børnene have AB, AA, B0 eller A0. Du kan sige til din lærer, at en blodtype er et spørgsmål om fænotype, og svarmulighederne giver således ikke helt mening, da der her angives genotyper. Men genotyper giver selvfølgelig fænotypen.

Tusind tak for hjælpen


Skriv et svar til: Biodiversitet og Genetik

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.