Studievalg og videregående studie

Optagelse på Medicin/ forventninger af optagelsen.

23. juni 2021 af Simsim343

Hej alle sammen jeg vil sprøge hvordan vil sandsynligheden for adgangskvotienter være i 2021. Jeg vil især komme ind på KU medicin og mit gennemsnit ligger meget tæt på nemlig 10,7 så hvad tror i det vil være i år? Vil den falde eller stige?


Brugbart svar (0)

Svar #1
23. juni 2021 af MandenMedMangeHatte

Adgangskvotienten vil falde.


Svar #2
23. juni 2021 af Simsim343

Det håber jeg virkligt, men der er mange som har fået højre karakter i år. Så hvordan passer det sammen?


Brugbart svar (1)

Svar #3
23. juni 2021 af MandenMedMangeHatte

Du er vildledt. Tag det bare roligt.


Brugbart svar (1)

Svar #4
23. juni 2021 af Bob1234567891 (Slettet)

Jeg har ingen statistik på det her, men:

- Mit indtryk er, at mange har fået lavere karakterer under corona og ender med et lavere snit

- Mener at have læst et sted, at der er blevet uddannet færre studenter i år end tidligere år

- Mange studenter fra årgang 2020 droppede at tage sabbatår sidste år, så der vil være færre ansøgere i år.

Så færre ansøgere kombineret med lavere gennemsnit vil trække adgangskvotienterne ned.

Jeg tror adgangskvotienterne vil falde lidt. Men igen, ingenting er sikkert. 


Brugbart svar (1)

Svar #5
23. juni 2021 af macaron

#4

Jeg har ingen statistik på det her, men:

- Mit indtryk er, at mange har fået lavere karakterer under corona og ender med et lavere snit

- Mener at have læst et sted, at der er blevet uddannet færre studenter i år end tidligere år

- Mange studenter fra årgang 2020 droppede at tage sabbatår sidste år, så der vil være færre ansøgere i år.

Så færre ansøgere kombineret med lavere gennemsnit vil trække adgangskvotienterne ned.

Jeg tror adgangskvotienterne vil falde lidt. Men igen, ingenting er sikkert. 

- tror du så også at der har været færre ansøger, som har søgt gennem kvote 2.. og har du måske en anelse, om det er svært at komme ind på jura i år med unitesten på SDU?


Brugbart svar (0)

Svar #6
25. juni 2021 af Danthewaterman

Jeg tror bestemt, at adgangskvotienterne vil stige i år.

En masse 3. g’ere går ud med et højere snit, eftersom corona snyd og hjemmearbejde har gjort det lettere at score en højere karakter.

Jeg ville estimere en stigning på approksimativt 0,2-0,4 karakterpoint på de fleste uddannelser. Heraf medicin, jura og psykologi.

Brugbart svar (0)

Svar #7
25. juni 2021 af MandenMedMangeHatte

#6 Hvor ved du fra at 3.g'erne går ud med et højere snit? Det er vidst noget du bilder dig selv ind.


Brugbart svar (0)

Svar #8
25. juni 2021 af Moderatoren

#7 Han skriver "tror" og hvorfor. 

I #1 skriver du, at den vil falde uden hvorfor. 


Brugbart svar (1)

Svar #9
25. juni 2021 af MandenMedMangeHatte

#8 Har du overhovedet læst #6?

Han skriver at han "tror at adgangskvotienten vil stige". Så skriver han "En masse 3.g'ere går ud med et højere snit". Det kan han ikke vide noget som helst om, han kan kun gætte.

Ja, i #1 skriver jeg at den vil falde, som er det trådens opretter spørger om...

Har du ikke noget andet at tage dig til end at generere sidens brugere??? (sikkert ikke)


Brugbart svar (2)

Svar #10
25. juni 2021 af Bob1234567891 (Slettet)

Jeg tror stadig de vil falde. Hjemmearbejde har bestemt ikke gjort det lettere at score en højere karakter.

Har talt med mange 3.g'ere, som fortæller, hvor nemt det har været at falde bagud i onlineundervisningen. Som resultat heraf er mange faldet bagud.

Har endda hørt om mange, der har valgt at tage 3.g om, fordi det har været svært at følge med og præstere optimalt grundet utilstrækkelig onlineundervisning.

Mht. snyd: Tjaa, effekten er rimelig begrænset, når du er under tidspres, og alle studerende ved godt, at deres opgaver bliver kontrolleret for plagiat.


Brugbart svar (0)

Svar #11
25. juni 2021 af Bob1234567891 (Slettet)

#5

Det har desværre ingen ide om :-(  Er ikke så meget inde i det med kvote 2 og unitest.


Brugbart svar (0)

Svar #12
28. juni 2021 af Moderatoren

#9

Nå da, jeg er ked af, at du føler dig generet. 

Ja, jeg kan godt se, at jeg fik blandet højere gennemsnit sammen med adgangskvotient. Det beklager jeg virkelig meget.

Det kan vedkommende kun gætte om. Ligesom man kan med adgangskvotienten.


Skriv et svar til: Optagelse på Medicin/ forventninger af optagelsen.

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.