Studievalg og videregående studie

Flyt fra HTX til 10 klasse

20. september 2021 af NoCap
Hey alle! Jeg er en dreng der synes at gym er lidt for svært og godt kunne tænkte sig at blive flyttet til 10 og så komme tilbage til gym efter 10 klasse er slut. Vi er jo ved at være 1 måned inde i grundforløbet men jeg synes kraftedme det er svært. Jeg trives ellers rigtig godt i klassen. Tror i dette er muligt? Hvad skal jeg gøre?

Svar #1
20. september 2021 af NoCap

Nå ja og det ik kun fordi det er svært, det også fordi jeg føler jeg lige kunne bruge at slappe lidt af og have det lidt nemmere, og så vil jeg også lige sige at jeg havde et gennemsnit på 9,et eller andet i folkeren, hvis det kunne hjælpe på noget

Brugbart svar (0)

Svar #2
20. september 2021 af OliverHviid

Det burde meget vel være muligt. Dengang jeg gik ud af 9., valgte jeg også en HTX, men jeg endte med at skifte til en 10. efter et par måneder (i midten af oktober hvis jeg husker rigtigt) pga. transport- og klasseproblemer. Efter 10. startede jeg så i gymnasiet igen og havde en langt bedre oplevelse. Jeg ville kontakte diverse 10. klasser som du overvejer at starte i og se om du ikke kan komme til en samtale hos en af dem. Det skal dog sige at jeg gik ud af 9. i 2015, så det kan godt være at reglerne har ændret sig, men jeg tror sagtens du kan komme til at skifte. Desuden har flere af mine venner også skiftet fra gym til 10. dengang, og de havde heller ikke nogen problemer.

Hvis du har flere spørgsmål eller ønsker noget uddybet, så må du endelig spørge - held og lykke med det hele.


Brugbart svar (0)

Svar #3
20. september 2021 af Quarr

Held og lykke med det! :-D

- - -

Ja

 


Brugbart svar (0)

Svar #4
20. september 2021 af Planke94

Jeg vil anbefale dig at snakke med din vejleder. jeg havde det selv svært, da alle fag er på andre niveauer end folkeskolen. men giv det en chance 


Skriv et svar til: Flyt fra HTX til 10 klasse

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.