Matematik

Matematikaflevering

31. oktober 2021 af xxsara3 - Niveau: B-niveau

Hej folkens. 

Jeg har en matematikaflevering for til i morgen, og har virkelig prøvet at løse dem, men jeg kan simplethen ikke finde ud af noget som helst i matematik. 

Er der nogle af jer, der har muglihed for at hjælpe? Det skal lige siges, at vi skal arbejde/lave det på Maple, hvilket jeg også er svag til...

Håber virkelig der er nogle der kan hjælpe mig.

Vedhæftet fil: Matematikaflevering 4.docx

Brugbart svar (0)

Svar #1
31. oktober 2021 af peter lind

a) sæt t = 2 og regn ud

b) Sæt y = 0 og find deraf t. Sæt denne værdi for t ind og beren x

c) Find skalarproduktet mellem retningsvektoren (3, 1) og v. Er dette 0 står de vinkelret på hinanden ellers ikke


Brugbart svar (0)

Svar #2
31. oktober 2021 af ringstedLC

Du vedhæfter lige et billede af den første opgave i denne tråd. Og så vedhæfter du et billede af den anden opgave i ny tråd.

Vi "gider" ikke rigtig de der Worddok. og vi skal ikke have to forskellige opgaver i samme tråd.


Brugbart svar (0)

Svar #3
31. oktober 2021 af mathon

Vedrørende opgave 6:

                   \small \begin{array}{llllll} \textup{N\aa r grafen for funktionen }y=f(x)&\textup{ parallelforskydes med }\\ \textup{parallelforskydningsvektor }\bigl(\begin{smallmatrix} h\\k \end{smallmatrix}\bigr)\\\textup{bliver funktionsudtrykket}\\& y=f(x-h)+k \end{array}


Brugbart svar (0)

Svar #4
31. oktober 2021 af StoreNord

Angående Svar #1:
Mon ikke det skal være:
           b) Sæt x = 0 og find deraf t. Sæt denne værdi for t ind og beregn y


Brugbart svar (0)

Svar #5
01. november 2021 af mathon

                   \small \begin{array}{llllll} \textup{N\aa r grafen for funktionen }y=f(x)&\textup{ parallelforskydes med }\\ \textup{parallelforskydningsvektor }\bigl(\begin{smallmatrix} 2\\0 \end{smallmatrix}\bigr)\\\textup{bliver funktionsudtrykket}\\& y=f(x-2)\\\\\\\\ \textup{N\aa r grafen for funktionen }y=f(x)&\textup{ parallelforskydes med }\\ \textup{parallelforskydningsvektor }\bigl(\begin{smallmatrix} -1\\2 \end{smallmatrix}\bigr)\\\textup{bliver funktionsudtrykket}\\& y=f(x+1) +2 \end{array}


Skriv et svar til: Matematikaflevering

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.