Projektopgaven (9. kl.)

Produkt eksempler på projektopgaven-Israel og palæstina konflikten

04. december 2021 af BrokeAF

Hej, jeg er nået til den uge i 9. klasse hvor vi har projektuge. Hermed har vi overemnet "vendepunkter". Derfor har jeg valgt underemnet "Israel-Palæstina konflikten". Men jeg har desværre en smule svært ved, at finde et produkt. Skal det være baseret på et kvantativ eller kvalitativ metode? Og hvad kunne et eksempel være?

Tak på forhånd!


Brugbart svar (0)

Svar #1
05. december 2021 af hillstrøm

du kan fx lave en tidslinie - https://faktalink.dk/titelliste/ipko

du kan også lave et kort, der viser hvordan palæstina har tabt land og et kort over jødiske bosættelser

det skal naturligvis passe sammen med din problemformulering


Svar #2
05. december 2021 af BrokeAF

Mange tak for svar!

Men jeg er ikke sikker på hvordan jeg kunne fx bruge en tidslinje, som passer til mit problemformulering. Tror du, at den vil være godt at bruge?

Mit problemformulering:

"Israel og Palæstina har haft konflikter angående politik samt stort fjendskab mellem araberne og jøderne siden Israel erklærede sig selv som stat i 1948.Under besættelsen I 1967 blev konflikten eskaleret og dermed også bragt tættere på krig. Hermed vil jeg belyse om hvorfor og hvordan FN’s delingsplan mellem Israel og Palæstina i 1947 ikke var en løsning på konflikten, men en eskalering. Ergo vil jeg afklare hvilke(n) årsag/årsager der er til konflikten og hvilke muligheder der er for at skabe en varig fred mellem de to folkegrupper"


Brugbart svar (0)

Svar #3
05. december 2021 af hillstrøm

nej, du har nok ret - en tidslinie passer nok ikke så godt

men jeg synes godt, at du kan vise udviklingen på nogle kort, da det meget godt synligører magtforskellen mellem israel og palæstina

du kan også lave nogle plancher med begge nationers brud på menneskerettighederne - med billeder

der er en god artikel her -

https://www.globalis.dk/Konflikter/Asien/israel-palaestina


Svar #4
05. december 2021 af BrokeAF

Mange MANGE tak for hjælpen er rimelig sikker på, at et af disse produkter vil vise noget godt til min lærer!:)


Brugbart svar (0)

Svar #5
05. december 2021 af hillstrøm

så lidt - held & lykke :-)


Skriv et svar til: Produkt eksempler på projektopgaven-Israel og palæstina konflikten

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.