Biologi

Biologi

30. december 2021 af Juliamariton2 - Niveau: 9. klasse

Hej jeg har akuuut brug for hjælp 

jeg har lidt svært med at forstå det her spørgelsmål 

jeg har søgt lidt med jeg fandt aldrig et ordentligt svar spørgelsmål er"hvorfor er landbrug med køer et stigende problem" håber i kan hjælpe


Brugbart svar (0)

Svar #1
30. december 2021 af ringstedLC

Når du søger på "hvorfor er landbrug med køer et stigende problem" får du adskillige links.

Du må ikke forvente, at bare ét af dem giver dig et "kontant" svar på spørgsmålet.

Et ofte nævnt problem er, at kvæg udleder metan som er en af de gasser, der har betydning for den globale opvarmning.

Et andet problem, hovedsaligt i udviklingslande, er, at kvæg kræver meget plads til græsning. Især når jorden er fattig på næringsstoffer.

Afhængigt af hvilket du besøger vil du sikkert få forskellige syn på om den slags landbrug giver et problem og hvor stort det er.

Start med at afgrænse kilderne til DK/EU eller udviklingslande. Dernæst læser du et par af dem og ser så, hvad de er enige og uenige om.  Husk at tage højde for hvem?, der har skrevet indholdet.

Derefter skriver du så din egen konklusion/redegørelse på spørgsmålet.


Brugbart svar (0)

Svar #2
30. december 2021 af Christianfslag

Denne video går meget grundigt igennem alle de "problematikker" som køerne siges at skulle medvirke i.

Eating less Meat won't save the Planet. Here's Why - YouTube


Brugbart svar (0)

Svar #3
01. januar 2022 af MalmsK

Jeg ved ikke meget om det, men jeg ville regne ud at det kræver meget plads til dem. Der skal også være meget plads til produktionen af mad til dem


Skriv et svar til: Biologi

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.