Fysik

Energi og effekt

19. maj 2022 af EmmaHG (Slettet) - Niveau: C-niveau

Hej,

Jeg skal op til en prøve/"eksamen" hvor jeg skal snakke om energi og effekt. Jeg skal komme ind på:

- Energiformer

- Energiomdannelse

- Effekt

- Nyttevirkning

Jeg aner slet intet om hvad noget af det er. Er der nogle der kan hjælpe mig med at komme i gang og evt. har ideer til hvad jeg kan snakke om? Eller bare helt basalviden om emnet.

Tak på forhånd!


Brugbart svar (1)

Svar #1
19. maj 2022 af peter lind

Se dog i din bog først. Hvis der er noget du ikke kan forstå, kan du vende tilbage med en forklaring på hvad du ikke forstår


Svar #2
19. maj 2022 af EmmaHG (Slettet)

#1

Se dog i din bog først. Hvis der er noget du ikke kan forstå, kan du vende tilbage med en forklaring på hvad du ikke forstår

Hold da helt op et svar. At du har taget tid ud af din dag for at komme med et så fuldstændig ubrugeligt svar, når du i stedet rent faktisk kunne have svaret på mit spørgsmål. At du vælger at svare en gymnasieelev på denne måde, når du selv sidder som en voksen mand, endda en pensionist, er da godt nok sigende. Det er virkelig lavt. Jeg er ærligt talt i chok. Hvad er dit behov for at være så nedladende? Jeg synes på ingen måde, at mit spørgsmål er urimeligt og fortjener sådan et svar.

Forresten, så har jeg ingen fysikbog. Og jeg synes min forklaring i det første indlæg gav ganske god mening. Jeg kender ikke til emnet, og, som sagt, aner jeg det ingenting om det. Jeg spurgte om nogle havde noget basalviden omkring emnet. Det synes jeg ikke er absurd. Du er uddannet i fysik, og kan tydeligvis svare på mit spørgsmål, så jeg forstår simpelthen ikke hvad dit problem er.

God dag til dig.


Brugbart svar (0)

Svar #3
19. maj 2022 af OliverHviid

#2 peter linds svar er da ikke grovt; det han skriver er jo korrekt. Nu er det ikke for at lyde negativ, men hvordan er det muligt at du intet ved om nogen af emnerne? Du må da have haft undervisning i dem igennem dit fysikforløb...? Selv hvis du ikke har en bog.


Skriv et svar til: Energi og effekt

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.