Engelsk

Giver sætningen mening

28. september 2022 af sara120 - Niveau: B-niveau

Hej. Jeg er ikke helt sikker på om denne sætning giver mening, håber i kan hjælpe.

"Her perspective shows how the relationship between her and her husband is with a lot of doubtfulness in the air"


Brugbart svar (0)

Svar #1
28. september 2022 af rakijovic

*mening. Jeg håber(,) I 

Uden mere kontekst er det svært at afgøre, men umiddelbart fornemmer jeg dangelsk/Danglish, og selv på dansk lyder det tåget. Hvad prøver du at sige på kort og godt dansk? :)

(Og har jeg ret i at du er i færd med at analysere en (eller anden ligegyldig) novelle?)

- - -

Vriendelikheid is net sinisme wat 'n jol gekry het! ◄ |||| ► Ljubaznost je samo cinizam što je dobio piće! ◄ ||||

► Prietenia este doar cinism care a băut puțin alcool ! 


Brugbart svar (1)

Svar #2
28. september 2022 af kravlundis

Umiddelbart tænker jeg at det der menes er, at "hendes perspektiv viser, at forholdet mellem hende selv og ægtemanden, er tvivlsomt". 

(Og har jeg ret i at du er i færd med at analysere en (eller anden ligegyldig) novelle?)

Jeg ser ingen grund til at nedgøre undervisningen uprovokeret. Men hver til sit. 


Brugbart svar (0)

Svar #3
28. september 2022 af Stygotius

Hvem har "nedgjort" noget ??

Sætningen er det mest  klodsede engelsk der kan tænkes.

Hvordan kan et perspektiv "vise" noget ?


Brugbart svar (3)

Svar #4
29. september 2022 af kravlundis

Jeg har hverken tid eller lyst til at diskutere, hvorfor det er nedgørende overfor undervisningen at kalde den ligegyldig. I hvert fald ikke med dig.

At fortælle nogen, at deres arbejde er "det mest klodsede der findes", virker som en lidt mærkelig tilgang til "lektiehjælp".

Et perspektiv kan da sagtens vise noget; hvis det giver en anden vinkel på noget, og på den måde viser en anden side af sagen.

Brugbart svar (0)

Svar #5
29. september 2022 af rakijovic

*ægtemanden er

- - -

Vriendelikheid is net sinisme wat 'n jol gekry het! ◄ |||| ► Ljubaznost je samo cinizam što je dobio piće! ◄ ||||

► Prietenia este doar cinism care a băut puțin alcool ! 


Brugbart svar (0)

Svar #6
30. september 2022 af Stygotius

Hvis noget er klodset engelsk, må det vel være i enhvers ineresse at påpege det. Hvad har det at gøre med "nedgøre"??  Det er jo netop ægte "lektiehjælp".

Skulle man have foregivet at det var elegant engelsk - og derved stukket spørgeren blår i øjnene og på den måde svigtet hende??


Brugbart svar (1)

Svar #7
30. september 2022 af kravlundis

Nej, selvfølgelig skulle man ikke det. At fremstille det som den eneste anden mulighed er en såkaldt "logical fallacy".

Du forstår øjensynligt ikke simpel pædagogik, og det er også okay - det er bare ikke mit problem.

Brugbart svar (0)

Svar #8
30. september 2022 af Stygotius

Jeg ønsker ikke at deltage i et småbørnsskænderi.


Skriv et svar til: Giver sætningen mening

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.