Engelsk

personligt brev til Barack Obama

08. februar 2023 af noteman1 - Niveau: 8. klasse

hej alle sammen. 

jeg har fået en opgave, der går ud på, at jeg skal skrive et personligt brev til Barack Obama. I dette skal der indeholde noget om hans politik og lidt om den danske politik.

mit problem er, at jeg ikke ved hvad hans politik går ud på. jeg har søgt på netter og alt muligt, men det hjælper ikke rigtigt. 


Brugbart svar (1)

Svar #1
08. februar 2023 af ringstedLC

Prøv fx følgende:

- "Healthcare" som blev gennemført med Obama som præsident.

- Jagten på O. bin Laden.

- Obama's manglende reaktion på Ruslands overskridelse af "The Red Line" i borgerkrigen i Syrien, da det forsynede Syriens militær med giftgas.


Svar #2
09. februar 2023 af noteman1

#1

Prøv fx følgende:

- "Healthcare" som blev gennemført med Obama som præsident.

- Jagten på O. bin Laden.

- Obama's manglende reaktion på Ruslands overskridelse af "The Red Line" i borgerkrigen i Syrien, da det forsynede Syriens militær med giftgas.

mange tak for dit svar. jeg vil gøre hvad jeg kan


Brugbart svar (1)

Svar #3
24. februar 2023 af HansenDahl98

Barack Obama var tidligere præsident i USA fra 2009 til 2017. Hans politik var centreret omkring fire hovedområder: sundhedsreform, klimaforandringer, økonomisk genopretning og udenrigspolitik.

Under Obama-regeringen blev der gennemført omfattende sundhedsreformer i USA med henblik på at øge adgangen til sundhedsydelser for alle amerikanere og sikre bedre kvalitet i behandlingen. Obama var også en stærk talsmand for at bekæmpe klimaforandringer og arbejdede på at reducere USA's kulstofudledning og fremme bæredygtig energi.

På det økonomiske område arbejdede Obama for at genoprette økonomien efter den globale finanskrise i 2008. Han gennemførte omfattende økonomiske stimulansprogrammer og reformer af finanssektoren for at stabilisere økonomien og forhindre fremtidige kriser.

Når det kommer til udenrigspolitik, var Obama kendt for sin tilgang til diplomati og forhandling i stedet for militær intervention. Han arbejdede for at styrke USA's forhold til andre nationer og var en stærk talsmand for multilateralisme og samarbejde mellem nationer


Skriv et svar til: personligt brev til Barack Obama

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.