Historie

Hvorfor invaderede Nazi-Tyskland Polen under 2. verdenskrig?

11. februar 2023 af MortenOlsenbande - Niveau: 9. klasse

Hej jeg skal lave en fremlæggelse op 2. verdenskrig, og jeg skal bl.a. fortælle hvordan 2. verdenskrig begyndte. Som jeg læser det, er startskuddet på 2. verdenskrig, Tyskland invasion af Polen, men jeg kan slet ikke finde, hvorfor det er tyskerne invaderede Polen. Er der nogen, der ved det, og kan fortælle mig det. Tak :)


Brugbart svar (0)

Svar #1
12. februar 2023 af ringstedLC

Vi regner invasionen af Polen d. 1. sept. 1939 for begyndelsen på 2. Verdenskrig fordi Storbritannien og Frankrig som konsekvens heraf erklærede Tyskland krig d. 3. sept. Og da Tyskland og Italien havde dannet en alliance, var fire store europæiske lande derfor i krig.

Og fordi de havde kolonier spredt ud over en stor del af verden og Tyskland også var i alliance med Japan, så udbredte stridighederne sig til en verdenskrig. Da USA angribes af Japan d. 7. dec. 1941, bliver krigen total.

For at se hvorfor Tyskland invaderede Polen: https://da.wikipedia.org/wiki/Felttoget_i_Polen_i_1939 "Forspil til kampagnen".


Svar #2
12. februar 2023 af MortenOlsenbande

tusind tak :)

Skriv et svar til: Hvorfor invaderede Nazi-Tyskland Polen under 2. verdenskrig?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.