Biologi

Eksamen

02. juni 2023 af banna0945 - Niveau: 9. klasse

Hej så 

Vi er tre piger som skal snart op til naturfag eksamen, og vi skal lave et forsøg om (ioniserende strålings påvirkning af gærceller)

Men først skal vi forklare om (hvordan fungerer gærcellerne og bakterierne)

Håber, at I kan hjælpe os. 


Brugbart svar (0)

Svar #1
02. juni 2023 af Moderatoren

Hvis du beskriver, hvad I skal have hjælp til, så er det lettere at vurdere, om man kan hjælpe jer.


Brugbart svar (0)

Svar #2
04. juni 2023 af bnanna0945

Vi skal bare besvar på spørgsmålet (hvordan fungerer gærcellerne og bakterierne fra sukker)

Vores Problemstilling lyder sådan her, hvis de kan hjælpe.

(Hvilke konsekvenser har uv-stråling på den menneskelige organisme, og hvordan påvirker strålerne cellerne.)


Brugbart svar (0)

Svar #3
05. juni 2023 af Moderatoren

Hvilke problemer har I med at besvare det? 


Brugbart svar (0)

Svar #4
05. juni 2023 af hej070

Hun har et forsøg med gærceller og uv-stråling, men for at kunne forklare det så skal hun vide hvorfor og hvordan gæren bliver påvirket af sukker. Hun har et forsøg, hvor man skal bruge tre regensglas, i hvert regensglas skal der 1 gram gær i, gæret i det første regensglas er bestrålet 5 min, det næste 1 min og det sidste 0 min, man hælder 2,5 gram sukker oveni hvert glas sammen med 10 ml vand, derefter ryster man glasset og putter en balon ovenpå, balonen skal gerne puste sig op. Det glas som er bestrålet i 5 min skulle gerne være langsommest til at puste sig op da gærcellerne er døde, og derfor ikke reagere på sukkeret. 

Håber det giver mening Moderatoren 


Skriv et svar til: Eksamen

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.