Matematik

Sandsynlighedsregning og statistik

05. juni 2023 af pwnbeast - Niveau: B-niveau

Hej. Jeg er igang med at forberede mig til mundtlig Matematik B eksamen, og har lidt svært ved nogle opgaver. Nedenfor er et af dem. Nogle der kan hjælpe?

Har sat flere op på min side hvis man er en haj til Matematik! :)

Vedhæftet fil: opg14.png

Brugbart svar (0)

Svar #1
05. juni 2023 af peter lind

Ad alle dine tråde. Det er alt sammen noget der står i din bog. Læs først og fremmest den. Hvis der er noget du ikke forstår kan du vende tilbage med en detaljeret forklaring på hvad du ikke forstår.


Svar #2
05. juni 2023 af pwnbeast

#1

Ad alle dine tråde. Det er alt sammen noget der står i din bog. Læs først og fremmest den. Hvis der er noget du ikke forstår kan du vende tilbage med en detaljeret forklaring på hvad du ikke forstår.

Kære Peter. Hvis du ikke føler for at svare på et opslag, er det helt iorden. At skriv ad til mine tråde, og sige at det står i min bog er ikke særlig behjælpeligt. Håber du får en god dag!


Brugbart svar (0)

Svar #3
05. juni 2023 af Anders521

#2 Hvad er det du ikke forstår ved opgaverne? 


Svar #4
05. juni 2023 af pwnbeast

#3

#2 Hvad præcist har har du svært ved? 

Hej Anders. Det hele for at være ærlig. Ved ikke helt hvordan jeg skal komme igang


Brugbart svar (0)

Svar #5
05. juni 2023 af peter lind

#2 Jeg siger at du kan læse om det i din bog først. Hvis du ikke gider det, kan jeg ikke hjælpe dig.

Jeg siger også at hvis der er noget du ikke forstår i din bog, kan du vende tilbage med oplysning om hvad du ikke forsår.

Der giver ingen mening at gentage noget, som du ikke forstår.


Brugbart svar (0)

Svar #6
05. juni 2023 af Anders521

#4 Mht. det vedhæftede billede, så har du nok set skrivelsen K(n,r) i din lærebog (og/eller i undervisningen). Hvis du leder efter den i bogen, vil den nok blive åbenlyst, hvad den er for noget, og så kan du med egne ord forklare hvad K(5,3) betyder.

Et eksempel på brugen af binomialformlen: Lad X~Bin(n=25, p=0,15). Da er

P(X = 7) = K(25,7)·0,157·(1 - 0,15)25-7

Evt. forklaringer til eksemplet overlader jeg til dig ;-)


Skriv et svar til: Sandsynlighedsregning og statistik

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.