Resultater: 17501 til 17520 af 436241
-
Lambertslov
ForumindlægMangan i te Ville være rart hvis nogen kunne hjælpe mig med denne opgave. Mangan er et sporstof. Et menneskes behov for mangan er ikke kendt i detaljer, men et dagligt indtag på 2,5 – 5,0 mg menes at være tilstrækkeligt for at dække behovet, og gennem kosten tilføres en person i gennemsnit ... -
om nogle tekster.
ForumindlægHej ... jeg er virkelig lost, idet jeg skal op i engelsk, som jeg ellers har frygtet..det er fordi, vi har læst nogle dårlige tekster, og vores undervisning har været meget ringe... Jeg har nogle tekster, som jeg skal have analyseret, men jeg kan ikke finde hoved og hale i dem. Er der måske nogen... -
Skriftlig dansk 3.g
ForumindlægEfter den nye reform, kan man vælge 3 slags opgaver: Essay, Kronik og Analyse og fortolkning af tekst. Er der nogle der har vejledninger som man kan tage med til termin og prøver? Så har man meget nemmere ved at skrive den stil :). -
Geometri og optimeringsopgave
ForumindlægHej. Det ville være fedt hvis der var nogle der ville hjælpe mig med følgende opgave. I en ligebenet trekant med siderne 5, 5 og 6 indskrives en ny ligebenet trekant. Hvor lange skal siderne i den nye trekant være, når dens areal skal være så stort som muligt? De to vandrette sider i trekantern... -
Differentiation på lommeregner
ForumindlægHej, nu er jeg ikke just skarp med lommeregner ti-89. Så hvis der er nogen der kender en nem måde at udregne dette stykke på lommeregner TI-89 vil det være til stor hjælp. f''(x)=(7/2)*1^(5/2)+1^(-1/2) -
Iliaden-spørgsmål
ForumindlægGoddag alle jer, der har læst hele Iliaden eller bare en del af den. Jeg har læst noterne på "ClassicNotes", som der blev henvist til tidligere. Der står, at der i sang 24 endelig bliver afsløret, hvorfor Hera og Athene hader trojanerne så meget, som de nu engang gør. ClassicNotes påstå... -
stil rettelse hjælpe mig
ForumindlægHEJ! jeg har virklige brug for nogrn der kan ret min stil jeg skal snart aflever den så kan i ikke være søde at hjælpe mig. vi skal skrive en artikel, og i artiklen skal der være en interview. plaes hjælp mig. afslutning er jeg ikke så meget glad for hvad synes du om den? -
Hjælp til matematik opg.
ForumindlægHej :D Radius'en af en cirkel er 420 cm hvad er radius'en så hvis jeg skal tegne det i forholdet 1:10 000? Mange tak, er nemlig ikke så god til matematik :D -
Densitet af saltvand
ForumindlægHar målt en række mængder af saltvand og vejet, så jeg har en masse tal i ml/ og tilhørende g. Har så brugt formlen: Densitet = masse/rumfang og har en masse densitet-tal. Hvordan finder jeg den endelig densitet for saltvandet? Skal jeg... Udregne hældningen? Altså (y2 - y1) - (x2 - x1). Eller sk... -
Parallel...
ForumindlægJeg har lige et spørgsmål mere, håber der er nogen som har lyst til at kigge lidt på det.Det er opg. 6b i sættet 2001-8-1V (1-årig A)I planen er parameterfremstillingen givet ved:(x ) = ( t^3-4t ..y).......t..)En linje m har ligningen: y= (1/5)XT-værdien skal så beregnes for hvert af de pkt., hvo... -
to be a stamfunktion or not to be
ForumindlægNogen der lige kan kigge mit lille regne stykke igennem kan ikke se hvad jeg gør forkert... Vis at F(x) = 2x^5 – 5x^2 + e-x er en stamfunktion til f(x) = 10(x^4 – x) – e^-x Først differentierer man F(x) ik? F(x) = 2x^5 – 5x^2 + e^-x 2* 5 x^4 – 5 * 2*x ... -
Den omvendte eksponentielle funktion
ForumindlægHej sidder med et problem, hvad er nu formlen for en omvendte eksponentielle funktion? -
Jordens vand,- hurtigt...
ForumindlægHey, er der nogle der har nogle gode ideer til hvilke ting man kan komme ind på i en stil om vand?!...jeg har brug for lidt inspiration,- hurtigt! ;-) -
Delta G
ForumindlægJeg ønsker at finde delta gibbs funktionen for en reaktion, hvor alle stofferne er i gasfase. Jeg ønsker at bestemme, om reaktionen kan forløbe spontant. Kan jeg bruge følgende fremgangsmetode(?!): 1. For hvert stof i reaktionen finder jeg Go (= Ho - T*So, standardværdierne finder jeg i databogen... -
Fra differentialligning til differensligning
ForumindlægHej alle Er der nogle af jer, der ved, om det er muligt at gå fra differentialligninger til differensligning? For så vidt jeg ved er det muligt at gå den omvendte vej, ved at lade tidsskridtet gå mod 0, for at finde differentiakvotienten, men ikke omvendt. VH -
dispensationsansøgning for 3. gangsreglen
ForumindlægNogle som har erfaringer med at skrive dispensationsansøgninger for 3. gangsreglen i forbindelse med at valg af videregående uddannelse? Jeg har snakket med studievejlederen, og det virker meget frit, men er der nogle, som ved, hvad der bliver lagt vægt på? Og er der evt. nogle, som har et ekse... -
Er bange
ForumindlægHej allesamen .. På torsdag i næste uge skal jeg til mundtlig eksamen i enten føhn-princippet, hydrotermfigur, charles- og/eller -boy mariottes lov.. Jeg er total lost i føhn-princippet.. jeg forstår det ikke.. - derfor .. er der ikk nogen af jer der kan hjælpe mig lidt.. ? Hvis I har nogle gode ... -
Engelsk stil om kulturer
ForumindlægHej :-) Jeg skal skrive en stil om en anden kultur og sammenligne den med min egen.. men ved virkelig ikke hvad jeg skal skrive og eller hvordan jeg skal definere en kultur.. - What defines a culture? For example food, music etc. - What do/don’t you like about the culture? - Is th... -
Beregn koordinatsæt
ForumindlægHej derude!?!Nogen, som umiddelbart kan løse følgende:Beregn koordinatsættet til hverf af de punkter, der er fælles for grafen for f og har linjen med ligningen Y = x + 1.F(x)= (4x-4)/(x^2+4)Linjen = y = x + 1Substitutionsmetoden eller lige store koefficienteres metode kan jeg ikke få til at pass... -
Retvinklet Trekant
ForumindlægRetvinklet trekant: Beregn sin(A) Beregn vinkle A Beregn vinkle B Find længden af siden b a = 5cm c = 13cm Den første har jeg lavet således: Sin A = a/c Sin A = 5/13 Sin A = 0,38 A = sin-1 (0,38) a = 0,389 Er den rigtig?
