Resultater: 18981 til 19000 af 436241
-
Opg. 2 maj 1991 organisk kemi
ForumindlægHej... Ville lige høre om nogle ville hjælpe mig med opgaven som hedder kobber.Opgaven lyder således:metallet kobber anvendes i stort omfang til elektriske ledninger og andre elektriske komponenter. Der udvindes fx kobber(I)sulfid ved reaktion med O2(g). Herved dannes der frit kobber og svovldiox... -
Renteregning
Forumindlæg1) Et beløb aftager med 20% om året. Hvor mange procent aftager det med på en måned? 2) Et beløb på en konto fordobles på 10 år. Hvor mange procent vokser beløbet med pr. år? Det ville være mega fedt hvis I kunne hjælpe. -
monotoniforholdene for funktionen
ForumindlægBestem monotonoforholdene for f(x)=-x^3-3x^2+9x jeg har valgt at gøre således: differentier og find f'(x) = 0 er ligningen differentier rigtigt ? -3x^2-6x+9 derefter vil jeg sætte den lig 0 således: f '(x)=0 -3x^2-6x+9=0 -3x^2-6x=-9 herfra kan jeg ikke komm... -
Jeg har virkelig brug for en hjælpende hånd til min franske aflevering, så måske der var nogle kloge hoveder til at hjælpe? på forhånd tak!
ForumindlægTu me manques de respect:Traduction facile:Vi er hos en algiersk familie. De unge bor (sammen) med de gamle. Kvindernes arbejde er traditionelt: De laver mad og de gør rent. Det er ikke let for den unge Fatiha at hendes svigermor bestemmer alt. Hun er næsten aldrig alene med sin mand.Nous sommes ... -
hjælp
Forumindlæghar brug for hjælp til opgave b -
Benyt modellen til at bestemme, hvor stort befolkningstallet i Gedser var, da det var størst, og hvornår befolkningstallet i Gedser bliver 200.H
ForumindlægHej :) Jeg sidder i lidt af problem i min matematik afleveringen. Jeg har siddet og kigget på andre der har haft samme problem med samme opgave men jeg har ikke rigtig kunne forstå hvad det var man skulle. Spørgsmålet lyder sådan: I en model antages det, at befolkningstallet kan beskrives... -
Adam Oehlenschläger: Fiskeren
Forumindlæghejsajeg vil bare høre om der var nogen der havde lavet noget med Adam Oehlenschläger: Fiskeren, og havde nogen gode råd til den, da jeg er ved at skrive en stil om denpå forhånd tak -
Opg. 1 august 1995 elementaranalyse og mængdeberegning
ForumindlægHej. Vil nogle hjælpe mig med følgende opgave?En elementar analyse viser at stoffet A kun indeholder carbon, hydrogen, oxygen og chlor.Der blev afvejet 1,608g af stof Asølvioner reagerer med chloridioner efter reaktionskemaet:Ag+(aq)+SCN-(aq) ---> AgSCN(s)til titreringen blev der brugt 6,4mL 0... -
eksponentielt aftagende funktion...
ForumindlægJeg har lidt problemer med følgende opagve: http://bigup.peecee.lir.dk/view.php?id=1313Kan I give nogle udregningsmetoder? -
Østtyskland før murens fald
ForumindlægHej allesammen! :-) Nu har jeg søgt meget omkring, men kan stadigvæk ikke finde NOK om hvordan Østtyskland var før Berlin murens fald. Altså jeg ved, at det ikke var sælig godt, siden så mange flygtede til vest. :-) Men hvordan var det for østtyskernes hverdag? -
De lige store koeficienters metode
ForumindlægHvordan gør man lige det her uden mathcad? I :75,7X + 65,1y + 51,2z = 55 II: 12,6x + 5,3y + 9,6z + 100p = 25 III: 9,6x + 16,1y + 28,1z = 10 IV: x + y + z +p = 1 Fire ligninger med fire ubekendte. Jeg har prøvet indsættelsesmetoden, men det er helt vanvittige tal jeg får ud ... -
Dansk stil: Historytelling
ForumindlægHej...Vi har fået til opgave at skrive en dansk stil i forbindelse med en konkurrense på syddansk universitet. Det går ud på at fortælle om vores historie, som den har været, som den kunne have været og som den bliver.Der er forskellige muligheder som alle omhandler naturvidenskab og teknik. Der ... -
"i fase" hvad betyder det?
Forumindlægen funktionsgenerator udsender en lyd til to højtalere, de udsender samme tone men i fase. Hvad betyder det? -
Sansynlighed terninger.
ForumindlægHej alle, Hvordan udregner jeg hvad sansynligheden for at ramme en 6'er, 13 gange med en terning ud af 38 kast? Håber der er nogen der kan pejle mig i den rigtige retning :-) På forhånd tak, Mvh. -
Dansk stil...
Forumindlæghey..Jeg har en dansk stil som jeg gerne vil have rettet... håber der er nogen der gider.. please!Så hvis der er nogen der gider, så please skriv jeres e-mail addresse her, så sender jeg den til jer..mange tak på forhånd.. -
Strækmærker
ForumindlægLidt mærkeligt indlæg. Men!... Jeg træner ikke. Jeg har ikke taget på. Jeg er ikke teenager mere. Jeg er en mand, og dermed ikke en gravid kvinde. Jeg har ikke tabt mig voldsomt. Jeg har fået strækmærker på venstre overarm! Hvorfor eller Hvordan kan dette lade sig gøre!!! Det er da mystisk. Håb... -
Johnny Bear
Forumindlæghej:D er der ik nogle der helt tilfældigt har lavet en engelsk opgave jeg ka suge om Johnny Bear af John steinbeck??? eller der ved hvordan jeg ka få noget at vide om den...? har nemlig ik rigtig læst;D på forhånd tak:) -
Eksponentialfunktion; hjælp til 1 opg..!!
ForumindlægHej jeg ved ikke hvilken formel jeg skal bruge, og hvordan jeg skal udregne opg forneden:1) En bakterie vokser fra 800 bakterier til 2000 bakterier på 10 timer. Med hvor mange procent i timen vokser kulturen?2) En anden bakteriekultur vokser fra 200 bakterier til 3200 bakterier på 5 timer. Med hv... -
Menneskerettigheder
ForumindlægHej.. Er der nogle der kan hjælpe mig? Hvad er forskellene på den franske menneskerettighedserklæring og FN's menneskerettighedserklæring..?Og:Hvad skyldes forskellene i den franske menneskerattighedserklæring (omk. revolutionens udbrud) og FN's menneskrettighedserklæring (1948) ..?Ida -
forskel på HA og erhversøkonomi på uni?
Forumindlæghvad er forskellen på HA på handelshøjskolen og Erhversøkonomi på universitetet?
