Resultater: 19421 til 19440 af 436241
-
Fysikrapport
ForumindlægHeej Er ved mit sidste spørgesmål i min fysikrapport Gør rede for hvordan røgen fra et kraftværk kan renses. I redegørelsen skal de relevante reaktioner angives, og et SNOX-anlæng beskrives. Jeg aner ikke hvordan reaktionerne vil være?! Noget med kalk ? På forhånd tak :) -
Bestem vinkel ?
ForumindlægJeg har fået en opgave omhandlende vektorregning for. Her er en femkant, ABCDE, udspændt mellem punkterne: A (-3, -2) B (2, -1) C (3, 2) D (-1, 5) E (-5, 1) Nu skal jeg så have bestemt vinklen D, men her er jeg ret usikker på fremgangmåden..Personligt vil jeg tage udgangspunkt i denne formel: co... -
Valg af skole??
ForumindlægHej Jeg behøver lidt hjælp til at beslutte mig for hvilken skole jeg skal vælge. Skal det være Alssund Gymnasiet eller Sønderborg Statsskole?? Er der nogen som selv har gået på en af skolerne og har lidt kritik eller ros af skolen?? Hvad er forkskellene?? Ville virkelig være dejligt med ... -
Reaktionsskemaer
ForumindlægJeg kan ikke huske om man må tilføje H2O eller H+, eller hvordan reglerne overhovedet er... Er der en der simpelt kan forklare hvornår man må tilføje hvad, i de her reaktions skemaer? Eller bare hvad man må tilføje i de forskellige slags reationsskemaer generelt? a) Cu (s) + NO3&ndash... -
En anden bror
ForumindlægHej alle derude. Nogen der har læst en anden bror? og lavet opgaver til hvor man skulle skrive en side fra hans "dagbog "? nogle gode ideer?' tak /signe -
Lille oversættelse
ForumindlægEr der nogen, der vil kigge min oversættelse igennem for fejl? Klædt på til fremtiden. Hvordan ser erhvervslivet ud i fremtiden? Hvordan ser fremtidens jobprofil ud? I en nyligt udgivet bog om emnet hævdes det, at det som man får brug for i det 21. århundrede er en ”rolle” og ikke et ... -
usikkerhed..
Forumindlæghej derude. Jeg har en opgave jeg ikke ved hvordan jeg skal skrive. Beskirv med ord, hvorledes usikkerheden afhænger af antallet af stemmer på partiet? /signe -
monotoni forhold
ForumindlægHej :) har fået stillet denne her opgave, men ved ikke om jeg gør det rigtigt. Om en funktion oplyses det at f1(x) = x^2 - 12x Bestem monotoniforholdende for f(x) 1. spørgsmål: er ligningen differentieret i forvejen? og skal jeg bare gå i gang med at finde nulpunkter? -
please....rette en lille tysk tekst...!!!!
Forumindlægplease...jeg har virkelig brug for jeres hjælp.Er der ikk nogen der kan rette denne lille tekst. der er nogle danske ord jeg har sat i parantes og dem ku jeg ikk oversætte til tysk. på forhånd mange tak!!!!Christina ist älter geworden, ist aber noch nicht verheiratet. Sie allein wohne ( i en to v... -
ELISA-metode
ForumindlægJeg kan ikke forstå princippet bag ELISA-testen som skal påvise hormonet HCG (graviditetstest). ELISA testen er baseret på den specifikke antistof-antigent reaktion, men HCG er jo et hormon og ikke en bakterie. derfor udskiller det ikke antistoffer, som man skal bruge i testen.. Så hvordan forkla... -
Oversættelse i tider
ForumindlægHej Folkens - jeg har virkelig brug for hjælp jeg skal: Oversæt imperfektum (dated) til præsens (nutid) og pluskvamperfektum (førdatid) til perfektum (førnutid). The Gangulis had moved to a university town outside Boston. As far as they knew, they were the only Bengali residents. The town had a ... -
Store probs.. :S
ForumindlægJeg har rigtig store problemer med at afstemme lige netop denne her reaktion. Den ER umulig!I2 + HSO3- + H2O (pil) I- + SO4-- + H+Håber at der er nogen der kan hjælpe mig.. døende dér! -
Hjælp til afstemning af en kemisk reaktion... (hilfe!)
ForumindlægJeg har rigtig store problemer med at afstemme lige netop denne her reaktion. Den ER umulig! I2 + HSO3- + H2O (pil) I- + SO4-- + H+ Håber at der er nogen der kan hjælpe mig.. døende dér!(Indlægget er lagt ud før, men tænkte det måske var bedre hvis jeg valgte en mere præcis overskrift) -
Lidt hjelp til noget matematik her og nu
ForumindlægHej jeg har lidt problemer med en matematik opgave:Opgaven:Om funktionen f(x) = b * x^a oplyses, at f(9) = 189 og f(4) = 42. Tegn grafen for f i et passende koordinatsystem og bestem a og b.Hvad skal jeg gøre er lidt lost!!Mvh/Hrskitzo -
Dansk digt af BRORSON
ForumindlægHeyer der nogen der har læst: 'den ydnigste rose' af Brorson?http://www.ugle.dk/den_yndigste_rose.htmlVed ikke om jeg har tolket den rigtigt. Men er det noget med at rosen er jesus i digtet? Og han han gennem smerte lod os få vores lykke og glæde? .. Jeg er bare vildt cdårlig til digte- s... -
Drilske opgaver
ForumindlægEr der nogen, som kan hjælpe mig med disse opgaver? Opgave 1: En retangulær grund er 20 m længere en den er bred. For at anlægge en vej skal der skæres 3 m af længden, og for at kompensere for dette giver kommunen grundejeren ekstra 2 m jord i bredden af grunden, hvorved grundarealet bliver 4 m2 ... -
hjælp
Forumindlæg2) Bestem en ligning for parablen. Toppunktet har koordinatsættet (40,0) og den skærer y-aksen i (0,60). Jeg ved så at c=60, men hvordan finder jeg a og b?-Jeg har indsendt dette før, men fandt igen hjælp, så nu prøver jeg igen. Håber der er nogen der kan hjælpe nu.Pliva -
Henfaldskonstanten, Definition
ForumindlægHej, jeg ville høre, om der ikke er nogen, som kan fortælle mig lidt om henfaldskonstanten (k) udover k = ln(2)/t1/2. -
Integral
ForumindlægEr der nogle der vil hjælp lidt?Beregn eksakt integral til 6 /x^2+x-2Altså jeg vil bare gerne have hjælp til at finde F(x) -
samtid?
Forumindlæg(mærkeligt spørgsmål, tænker i nok..)Men kan man kalde "1976" for samtiden?
