Resultater: 15001 til 15020 af 436512
-
Feliz Navidad
Forumindlæg¡Felices Pascuas y un Próspero Año Nuevo! Tak for et godt år herinde på Studieportalen (Spansk-forummet). Håber i har lært bare en smule :) Jeg er selv faldet af på den efter endt skolegang, men det er så min egen skyld. Man kan jo bare holde det ved lige. Håber vi får endn... -
Stil!
ForumindlægHey... Der er vil ikke nogen herinde der har skrevet stil om... sunday in the park...? -
ABSTRACT - haster
ForumindlægHej. Hvad skal abstract indeholde? Skal det bare fortælle, hvad opgaven handler om, eller skal man skrive om metode og empiri etc? hjælp:) -
"Te fra i går" - Pia Tafdrup
ForumindlægHej. Jeg er fra Virumgym og skal lave danskopgave om nogle af Pia Tafdrups digte. Nogle der har et par noter eller en opgave om "te fra i går"? Det ville være en stor hjælp.Hilsen Sussie -
Romantikken
ForumindlægHej :) Hører animisme under universalromantikken ? eller hører begrebet et andet tidspunkt til i romantikken ? På forhånd tak for hjælpen :) -
Hvordan siger man "især"?
ForumindlægHej Alle!Sidder lige og er igang med en spansk stil.Jeg mangler ordet "især" i denne sammenhæng:De er meget sultne men især tørstigeJeg kunne ikke finde det i ordbogen så jeg håber at der er én der kan hjælpe mig.På forhånd tak!MVH - Beanie -
tangent og a b og c
ForumindlægParablen med ligningen y = ax^2 + bx + c tangerer linien y = x i (0, 0). Desuden er y = 2x – 3 tangent til parablen. Beregn konstanterne a, b og c. så skal jeg vist bruge denne formel: Andengradspolynomiet: , f(x) = ax^2 + bx + c hvor f(x0) = 2ax0 + b Jeg har y = 2x - 3 vil det sig... -
Hvordan siger man?
ForumindlægHey.. er lige blevet lidt i tvivl.. hvordan siger man... da det hele blev værre...? -
Hvad har man udbetalt?
ForumindlægHvis man tjener 30.000 kr. om måneden, er det så mest realistisk at have 18.000 kr. eller 21.600 kr. udbetalt? -
funktioner
ForumindlægHej vil gerne have noget hjælp med denne opgave hvis der lige er nogen der har tid :) jeg har fået opgivet en funktion : f(x)=sqrt(2)*sin(4x) a. Beregn ligningen for en af de tangenter, der tangerer grafen i punkt (x, 1). b. Beregn den eksakte værdi af arealet af det skraverede område ... -
Fransk - - > Quebec
ForumindlægHey...jeg skal skrive om Quebec på fransk...så ville jeg høre om der var nogen der kunne give mig et godt link på fransk, der indeholdt diverse ting såsom kultur, geografi, demografi, industri, sport osv...hvis det ikke kan lade sig gøre på fransk, så vil et dansk site også være brugbart....tak f... -
engelsk online ordbog..
ForumindlægHey, er der nogen der kender en rigtig god (gratis) dansk/engelsk online ordbog? mvh -
Hvad er en sfærisk bølgefront?
ForumindlægEr det en ringbølge? -
integrale???
ForumindlægHej nogen der kan hjælpe mig med en lille opgave: Løs følgende integrale: ∫ x/√(x+1) dx ∫ 1/√(x+1) d1/2x^2-1 hvordan kommer jeg vider?? -
lidt fransk rettelse....
ForumindlægHey...er der nogen der gider at rette nedenstående: QuebecJ’ai decide d’ecrire de Quebec. La raison pourquoi j’ai choisi Quebec est que je trouve que Quebec est tres divertissant. Je voudrais ecrire de choses differents. Par example, je voudrais parler de .... på forhånd tak.. -
integrale..
ForumindlægNår der står man skal beregne et integral, skal man så også finde stamfunktionen?? -
integralregning
Forumindlægt=x^2+3x+7dt/dx= 2x+3Her opstår problemet er dt= 2dx eller dt= 2x+3dx -
brøkregning
ForumindlægHvorfor er (2x+4)/(x+2)=2 og ikke lig x+2? VH -
Nedbørstyper
ForumindlægHej... Nogle, som kan give mig en forklaring eller svar på hvad følgende er? Stigningsregn, frontnedbør og konvektionsnedbør? På forhånd tak! ;-) -
please hjælp mig!
Forumindlægkan nogen af jer ikke lige rette den, vil blive meeeeeget glad for det!!! 1: „Ich werde froh“ sagt frau Meyer 2. Die Kinder werden also froh 3. wo bleiben sie? 4. Frau Riemer wird leicht müde 5. nächste Woche wird sie 45 6. Hr. Meyer wird vielleicht Abteilungsleiter. ...
