Resultater: 15081 til 15100 af 436512
-
f '(x) og monotoniforholdene for f
ForumindlægEn funktion f er givet ved f(x) = x3 - 3x2 + 4 Bestem f '(x), og bestem monotoniforholdene for f. -
Hvordan udregner man 1! og 2! og 3! osv.
ForumindlægJa, som overskriften siger: Hvordan udregner man fx 3! -
Er oversættelsen korrekt?
ForumindlægEngelsk: How do you find out what people are like? well, the things you notice about people are often their clothes, face and hair. after that, there are other things- how they walk, and talk, how they behave, and what sort of people they are with. later on, when you get to know them, you can ... -
hjælp til rettelse af litterær artikel
ForumindlægHej sp. er der en venlig sjæl, som måske, havde lyst til at rette min aflevering. tænker på, korrekturlæsning, komma, og selvfølgelig også alle mulig andre små fejl, hvis der er. det vil være en kæmpe hjælp!! -
Engelsk, hvordan siger man...
Forumindlæghvordan siger man "der bliver skrevet lidt om" på engelsk?lyder det meget dumt hvis man skriver: "there are written a little about"Håber der er nogen der kan hjælpe.. mange tak på forhånd -
Raktion md eddikesyre
ForumindlægHej. Jeg skal besvare et spørgsmål, der lyder på hvorfor 4-aminophenol kan reagere med eddikesyre, når paracetamol ikke kan. Jeg har en idé om, at det måske er fordi paracetamol allerede har en carboxyl-gruppe (er det ikke det, det hedder?), men jeg forstår egentlig ikke helt hvorfor dette forhi... -
partiel integration
Forumindlægf(x)= (x+1) g(x)= (x+3)^5 g'(x)= 1/6(x+3)^6Hvad er F(x)= ??? -
Rettelse!
ForumindlægHeii derude!Er der ikk en, som har lyst og tid til at rette min tyske stil igennem... Den er på ca. 450 ord...! Håber på hjælp...!Mvh. Vivi! -
HJÆÆÆÆLP!!
ForumindlægHeii...!Er der ikk nok 1 af jer, som lige hurtig vil løbe disse sætninger igennem?! I svaret skal det personlige pronomen indgå!!Det vil virkelig hjælpe...! Bare for at finde ud af om jeg er helt galt på den!!P.s ® = pil i word!!1. Elles disent la vérité? ® Non, elles ne la disent pas. 2. Ils von... -
Oversættelse,Engelsk..
ForumindlægSidder og nyder ferien... på en skod dag og et skod tidspunkt...kan ikke sove... Nogen herinde der vil se min oversættelse igennem.. Og skrive den... Her er den danske version, forhåbentlig uden fejl:Fuglsang på Lolland er et fint eksempel på den traditionelle danske herregård: veldrevet avlsgård... -
Areal
ForumindlægHejsa, jeg har brug for lidt hjælp til denne opgave:En funktion er givet ved f(x)= x^2 -a, x større eller ligmed 0For erhvert tal a > 0 afgrænser grafen for f og koordinatsystemets akser i fjerde kvadrant en pkt. mgd. M der har et areal. Bestem udtrykt ved a arealet af M. Nogle idéer?? -
Formål for luftmodstand
ForumindlægHej,Nu er turen kommet til mig - jeg skal skrive rapport om det berømte kageformsforsøg...Jer kigget i de rapporter, som ligger her på siden, men de hjælper mig ikke (eller også forstår jeg det bare ikke)Jeg har fået til opgave selv at finde ud af hvad formlen for luftmostand er.Jeg ved at jeg sk... -
Krig og Fred
ForumindlægHej!Vi er to piger der har et projekt om Krig og Fred - derfor ville vi gerne høre måske om der nogen der ville dele deres tanker om Krig og Fred, med os i vores undersøgelse.På forhånd TAKMarie&Mille -
Hallo...er der nogen, der har lavet den tyske stil "Eiskaltes spiel"??
ForumindlægHallo...er der nogen, der har lavet den tyske stil "Eiskaltes spiel"??Jeg vil gerne bruge den som inspiration til min egen opgave. Jeg vil bli' rigtig glad, hvis nogen har skrevet den, og ville skrive den ind her. :)På forhånd tak! -
engelsk: hvordan laver man en god indledning?
ForumindlægHej, hvordan skriver man en god (engelsk) indledning? Jeg vil gerne skrive en "unormal" indledning, altså at det ikke bare begynder med "This story is about.."Nogle der har nogle råd/idéer?(Men meget kort fortalt handler teksten om forholdet mellem en dreng og hans mor. Drenge... -
Beregning af frysepunkt
ForumindlægDer kan opløses 36 g NaCL pr. 100 mL vand. Men hvad bliver opløsningens frysepunkt så?Hvilken blanding af ethanol og vand har frysepunktet -25 grader? -
lidt mere fransk rettelse...
ForumindlægHey....kan jeg få rettet nedenstående:Québec est la plus vaste province du Canada. Québec est ènorme; Québec occupe une superficie de 1 540 681 km2 (c’est environ trois fois la France) Le Québec est un pays nordique très marqué par l'ampleur de l'hiver.Près de 80 % de la population québéc... -
Karakteroversættelse
ForumindlægHej derude.Jeg ville spørge om, der er nogle af jer der kender til en site hvor man kan få at vide hvad ens gennemsnit ville svare til efter et andet lands karaktersystem. I dette tilfælde er det Schweiz og Irland. -
digt
ForumindlægHej..Hvad mener det med denne metafor?1. betragter skjult hans hemmelihge ansigt, pludselig nøgent, næsten forsvarsløst, som når naturen generobere forladtehaver -
Dm(f) og Vm(f) ud fra en funktion
ForumindlægHej alle Jeg sidder ligenu og knokler med en hjemmeopgave, men er desværre gået i stå ift. udregning af værdimængden hvis får oplyst definitionsmængden samt funktionen - også omvendt. Jeg får følgende at vide: f(x)= 2/3x +2 og Dm(f)=[-3,5[ Jeg ved at definitionsmængden er alle de x-værdier s...
