Resultater: 15101 til 15120 af 436512
-
hjælp til lidt oversættelse
Forumindlægheji skal bare kigge det igennem og tjekke om der er nogen dumme fejl på forhånd takPå dansk:Hvor ligger haithabu.Heithaboer æt hæthum, sliaswich, sliesthorp er alle synonymer for stedet vi i dag kalder hedeby. Henvisende beskrivelser til denne by hvor den ca. skulle ligge og den store historiein... -
Goodbye Bafana
ForumindlægHvis der er nogle der har set filmen og kan huske den, må i meget gerne hjælpe med disse spørgsmål, for det kan jeg ikke huske! Nogleder kan svare på disse spørgsmål? 1) Why does Mr. Gregory speak Xhosa? 2) What is the white population told the freedom Charter says? - What does it rea... -
HJÆLP! definitionsmængde og værdimængde
ForumindlægJeg vil lige spørge, hvad er definitionsmængde og værdimængde? jeg har læst om det på en iBog, men jeg forstår det ikke. Der står at mængden af x-værdier er definitionsmængden, og værdimængden er mængden af funktionsværdier, men er der en forskel på dem? Hvad er forskellen på funktionsværdi og ... -
bestem længden af kurven
Forumindlæghej, jeg har sidet i noget tid med denne opgave, og kan ikke få den løst. opgave - bestem længden af kurven fra punkt A til Punkt B opgviet: længden af en parameterkurve, hvor t∈[a,b] er givet ved formlen: l=∫ab√(x'(t))2+(y'(t))2 dt og fra forrige opgave er der ... -
Et ord ?
ForumindlægØhh jaa. Jeg skriver en stil. Så ville lige spørge er der et ord for personer som bruger rigitg meget kuldioxid (CO2) Altså det er ikke sådan et ord, jeg normalt bruger. Men kan man godt sige energiforbruger eller noget i den stil. Håber i kan komme på noget? - På forhånd tak -
¨Summary
ForumindlægA. Sum up the story in 150-200 words.Min summary fylder 222 ord... er det for meget.. når der i opgaven står at den kun må have mellem 150-200 ord?? Jeg har prøvet at forkorte den, men kan ikke komme længere ned..Hvad skal jeg gøre? Skal jeg bare aflever den sådan? -
Rigtig sætning?
ForumindlægKan man godt sige: De ankom til døgnkiosken, hvor Lucas skulle tage vagten ? -
Ansøgning - Engelsk
Forumindlægjeg skal skrive en ansøgning på engelsk!!Hvordan vurderer man sine sprogkundskaber.På dansk er det jo fx:1) Kendskab til2) Forhandlingsniveau3) FlydendeHvad er det på engelsk?? -
Messecenter?
ForumindlægHvad er et messecenter? -
kort tekst
ForumindlægJeg skulle i denne opgave beskrive to spaniers dagligdag. Henholdsvis manden og så konens dagligdag. Jeg har skrevet min tekst på dansk først og herefter oversat den til spansk. Teksten er desværre også blevet for lang. Så hvis i kan må i godt se, om i kan hjælpe mig med at korte den lidt ned. Yd... -
Hjælp til ligning
ForumindlægHej det er mig igen og tak for hjælpen sidst der var super.Nu har jeg desværre igen et problem.Hvis jeg har ligningen:x^2=4+(x-2)^2 Hvordan pokker får jeg så resultatet x=2?Tusind tak.Knus Benedikte -
Latin hjælp - 1000 kr
ForumindlægJeg skal bruge en person med en universitets uddannelse i Latin. Jeg har en side latin som skal oversættes og med i en universitetsopgave. Det drejer sig om 6 tekst stykker og jeg har anerkendte oversættelser til de 5 på engelske og tysk.Disse 6 stykker skal oversættes til dansk.Kan du klare det ... -
Hjælp til spansk afl.
ForumindlægJeg ville høre om der er nogen, som gad at kigge på denne spanske oversættelse, og se om jeg har mange fejl. På forhånd tusind tak.Den danske som jeg skal oversætte til spansk.:Clara besøger Marcos i fængslet. Marcos bliver overrasket, da han ser hende, og Clara bliver bevæget ved at se ham. Clar... -
nordkraft
Forumindlæghey... jeg er igang med min 1g opgave, og vil høre om der ikke hva nogen der kunne hjælpe mig med junkiehunden, har valgt den men den er sQ svært.. ikke godt :( -
er der nogen der kan hjælpe med at besvare nogle spørgsmål i historie`?
Forumindlægjeg er blevet bedt om, at besvare følgende som jeg håber nogen kan hjælpe mig med at besvare. Det er spørgsmål indenfor historie/ 2. verdenskrig: 1)hvordan er forholdet mellem fascismen og den europæiske reaktion?2) hvorfor indgår den europæiske reaktion og fascismen er fornuftægteskab? 3) en red... -
Ligningssytemer
ForumindlægHejsa! Jeg skal løse disse to ligningssystemer: x+y=2 3x+y=14 Hvordan gør jeg det?? -
Rettelse: Oversættelse fra dansk til spansk
ForumindlægHejsa! Jeg besluttede mig for her i min påskeferie at kaste mig over endnu en spanskaflevering. Denne er dog blot en oversættelse fra dansk til spansk, hvor jeg har klippet det danske stykke ind. Hvis nogen evt. havde lit tid i deres ferie tilat kigge på den ville det være utrolig dejligt! :-) ... -
Minimering af afstand
ForumindlægJeg sidder med en opgave, hvor jeg skal gøre en afstand mindst mulig ved hjælp af differentiering. Jeg er klar over hvilken fremgangsmetode jeg skal bruge, men kan ikke få det til at gå op. Opgaven lyder på at gøre AR+BR mindst mulig. AD = 4,5 km BC = 7 km DC = 15 km Jeg har forsøgt mig frem m... -
Proteininteraktioner
ForumindlægEr der nogle, der kan forklare, mig hvorfor man siger, at de polære og ladede residues i proteininteraktionsfladen bestemmer specificiteten af interaktionen, mens de hydrofobe residues bestemmer affiniteten? -
Jura på KU
ForumindlægEr der nogle, der kan hjælpe med et kort spørgsmål angående optagelse på jurastudiet på KU? Jeg kan se, at de optager 780 hvert år, men der til gengæld lige knap 2400 ansøgere på kvote 1. Hvordan udvælger de, hvem der optages og ikke optages? Optager de dem med det højeste snit først? Håber på...
