Resultater: 16501 til 16520 af 436512
-
prikformel
Forumindlæghvordan kan jeg lave en elektronprikformel for siliciumdioxid?? -
Socialrådgiver
ForumindlægHejsa Er der en socialrådgiver eller en socialrådgiver studerende der vil være venlig og hjælpe mig med en case opgave? Jeg går på 3.sem. og har en case som jeg virkelig ønsker hjælp til .. Håber der er en frivillig :) på forhånd mange tak! -
old - platons "ion"
Forumindlægnogen der har læst platon's "ion" og enten forstår den eller har taget bare en lille smule noter? -
Ang. reaktioner
ForumindlægJeg har i forbindelse med nogle kemiforsøg fundet nogle kemikalier som er tungtopløselige og letopløselige i forskellige blandinger.Men hvorfor er det, at nogle stoffer er tungtopløselige (tydelig reaktion/bundfald), mens andre er letopløselige?Foreksempel hvis man vil lave BaSO4:BaCl2 + CuSO4 --... -
Cash flow statement
ForumindlægHej :) Jeg skal beskrive hvad der er sket med likviditeten i en cash flow, men er ikke sikker på at jeg har gjort det rigtigt, så ville lige høre om nogle kunne hjælpe :) Har ihvertfald konkluderet at cash flow falder sammen med likviditeten :) -
Traducción
ForumindlægJeg har fået sådan en herlig lille spansk oversættelse for, og vil høre om der er nogle der lige vil rette(eller bare sige hvor det går helt galt) i det jeg har fået skrevet.DEN DANSKE TEKST:Marisa er en ung pige, der bor i Casar del Río. Det er en lille landsby, som ligger tæt ved floden. Der er... -
Rettelse af kort afl.
ForumindlægEr der en der lige hurtigt ville kigge min engelsk afl. igennem? Jeg ønsker ikke at få rettet det hele, bare lige kommaer, og de mest dumme fejl. Teksten er på 340 ord. Det er ikke gym. niveau :D På forhånden mange tak! -
fag
Forumindlæghej jeg fik på et tidspunkt en mail fra studieportalen hvor der var nogle folkeskole fag og under hver fag var der nogle emner for eksmepel under fysik var der magnetisme. Og så kunne man læse alt om hvad det var. og det var 9 klasse niveau i folkeskolen. Så vil spørge om der er nogle som også h... -
Michael Strunge
ForumindlægNogle der kan hjælpe med en præsentation af senmodernsimen, og romantikken. Det må meget gerne hænge sammen med Michael Strunge og den måde han skrev på.. og evt. lidt om michael strunges biografi og forfatterskab -
fransk oversættelse
ForumindlægEr er der nogen der vil være søde at rette denne oversættelse inden mandag. Mange tak L`accordeoniste Cette belle fille a rue var apres travail pour la fete. So homme est accordeoniste, et elle aime regarde le, quand il jouer:Son long doigts, et son amoureux æils. Elle est triste, pour son homme ... -
Eksamensøvelse - oversættelse af Edison (2007)
ForumindlægGod aften Studieportalen! Jeg har været så heldig, at få lov til at oversætte tekststykket "Edison", som en lille eksamensøvelse inden det går ned om et par måneder. Jeg ville derfor lige høre jer ad, om i synes teksten er oversat korrekt eller om der er noget i ville ændre. På forhå... -
..
Forumindlæg.. -
Andengrads rod
ForumindlægHejsa alle i kloge mennesker :-) b, når -2 er rod i -4x^2+bx+24 = 0 bestem den anden rod. nogen der kan hjælpe/vejlede? :) -
matematik hjælp!!
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med i, j, k og l? (vedhæftet) Giv gerne forklaringer på det du gør, da jeg ikke selv har styr på det.. tak på forhånd -
Matrmatik Eksamenssæt
ForumindlægI sættet:http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2002/UDEN_2002-8-4.pdfEr jeg kommet lidt i tvivl om opgave 8. Man skal bestemme F(4) og F(8) og får oplyst F(0)=-2Desuden kendes de to punktmængeder.Skal jeg bare sige:2=F(4)-(-2) --> F(4)=4og så-6=F(8)-F(4) --> -6=F(8)-4 --> F(8)=-2 -
grafregner og resultat
ForumindlægNår jeg udregner nogle integraler som jeg ved er rigtige, får jeg ikke altid det samme resultat på lommeregnen. Der kan være en forskel op til næsten 1... Hvordan kan det være?? -
Depression i datiden..
ForumindlægHej allesammen:) Jeg er i kan med at skrive projekt og overemnet er 'tid'. Jeg har valgt at skrive om depression. Så jeg ville bare spørge om hvad var depression i datiden? Også gerne i nutiden og fremtiden, men det har jeg allerede fundet lidt om. På forhånd tak:) -
hjælp til produkt (tsunami)
Forumindlæghejsa alle sammen Jeg er lige begyndt på min 9. klasses projektopgave, hvor jeg har om tsunamier. Og i den andledning skal jeg bruge et kreativt produkt som har noget med min opgave at gøre. Jeg har tænkt lidt på at simulere en tsunami men ved ikke helt hvordan at man gør. Jeg har fu... -
Typer af arbejdsløshed
ForumindlægGoddag. Jeg er igang med at abrjde på en samfundsfags opgave, hvor jeg arbejder med økonomi. Jeg har et spørgsmål, som hedder hvilke typer af arbejdsløshed, som er vanskeligste at finde løsninger på. Lad mig hører hvad i tænker.. Tak på forhånd -
Ang. prøve u. hjælpemidler
ForumindlægJeg vil meget gerne have lidt hjælp til, hvordan jeg kan regne følgende opgaver:1)En cirkel har centrum i punktet C(-2;3) og radius 5.Gør rede for, at punktet P(1;7) ligger på cirklen. Er det nok bare at tegne cirklen?2)En normalfordelt stokastisk variabel X har middelværdi 5 og spredning 1.Beste...
