Resultater: 16581 til 16600 af 436512
-
SRP af Donnie Darko
ForumindlægHej Alle, Jeg skal, ligesom så mange andre, snart til at skrive SRP og jeg har valgt at jeg vil beskæftige mig med filmen "Donnie Darko" af Richard Kelly. Jeg har valgt fagene dansk og engelsk, eftersom jeg kun har mediefag på C-niveau, dog må jeg bruge al min mediefag-viden, da m... -
Punkt ligger i planen??
ForumindlægHvordan tjecker jeg om et pkt. ligger i planen???Jeg har fire pkt:A(1,1,6) B(-1,-1,-2) C(2,-4,4) D(0,-2,0)Jeg har så fundet planen først:AB:(-1-1),(-1-1),(-2-6)= (-2,-2,-8)AC:(2-1),(-4-1),(4-6) =(1,-5,-2)Jeg krydser så AC og AB:AC X ABSå får jeg normalvektoren til: (44,-2,12)Jeg indsætter det så ... -
Skriftlig matematik (Uden hjælpemidler) eksamen for A-niveau
ForumindlægHej allesammen,jeg ville bare høre fra andre, som har været op til eksamen d. 17/5-04 i skriftlig matematik uden hjælpemidler for A-niveau.Havde I mange problemer med opgaverne? Personligt syntes jeg, at det var rimeligt svært, i hvert fald i forhold til nogle af de tidligere eksamensopgaver, som... -
brøkregning
ForumindlægHejJeg må tilstå en lidt pinlig ting... Jeg er vildt dårlig til brøkregning..Nogen der kan hjælpe med:(a/b)*(a/b)<=> ?(a/b)/(a/b)<=> ?(a/b)+(a/b)<=> ?(a/b)-(a/b)<=> ?~Bella -
Tysk eksamen hhx
ForumindlægVar oppe i dag. Synes emnet om de færre børn og ældre var godt. Jeg har lavet følgende stil (gider ikke poste det hele) som I gerne lige må kigge igennem for fejl og kommentere mht. karaktergivning.Wir sehen sie, wenn wir spazieren gehen. Überall auf Bahnhöfen, in Einkaufszentren, in Flughäfen un... -
TYSK EKSAMEN
ForumindlægHej!Jeg skal op i tysk til eksamen(A-niveau). Kommer man op i en kendt eller ukendt tekst, når man har det på højt-niveau? -
Faust
ForumindlægHej,Jeg skal op i tysk A til eksamen. Vi opgiver stykker fra Goethes Faust-drama (Urfaust / Faust 1)... Jeg har sådan set nogenlunde styr på det efterhånden. Men, jeg vil alligevel lige høre om der er nogen som har nogle gode notér eller lign. til det? Det ER godt nok et SVÆRT (men fedt) stykke... -
Big fish
ForumindlægJeg har lige set filmen "Big fish". DEN KAN VARMT ANBEFALES!!!! Jeg tænkte på om andre havde set den og evt havde nogle spændende tanker omkring symbolismen eller noget generel forståelse... Kom blot! :) -
Naturfag imorgen
ForumindlægHejsa, er der andre end mig, som skal op i skriftlig naturfag imorgen?Vil gerne høre, hvad i synes at der er godt at repetere, til prøven?Venlig hilsen mig.. -
Polaritet
ForumindlægHej, ved I hvordan kan jeg vurdere et stofs opløselighed. Fx. -
Skriveblokering..
ForumindlægHjæææælp, jeg har fået skriveblokering! :-((er der nogen der har et godt råd til hvordan man "fjerner" så'n en blokering? Jeg har siddet her i en time nu og gloet på den samme skærm uden at kunne skrive noget... er der noget man kan dirkke/spise for at få hjenen i gang igen?? -
Hjælp til at rette sætning
ForumindlægHjælp med at rette denne sætning tak. Jetzt habe ich fast auf Mårslet Schule für zehn Jahre gegangen. -
Hjælp er min forklaring rigtig ? Ækvivalentspunkt
ForumindlægHej allesammen I dette forsøg skulle man bestemme forsæbnignstallet for et fedtstof, og man skulle blandt andet titrere noget KOH med 0,5 M HCl og en anden titrering, hvor man titrerer KOH + fedtstof med 0,5 M HCl. Jeg ved hvornår ækvivalentspunktet indtræder og kan derfor udregne stofmængden a... -
Ligning med logaritme
ForumindlægHej allesammen :-) jeg har brug for jeres hjælp, jeg skal løse denne: 4x-6*2x+5=0 Jeg er ikke sikker på hvordan jeg gør? Skal jeg isolere logaritmerne eller hvordan. På forhånd tak for hjælpen :-) -
Logaritme
ForumindlægJeg sidder her med en ligning som jeg simpelthen ikke kan løse:0,385x+5,6 = 7,6*0,976^xjeg kan ikke finde ud af hvad der skal ske med de 5,6???er der nogen der kan hjælpe mig? -
Parallel
ForumindlægJeg har lige et til spr.I et koordinatsystem i rummet er tre planer a,b og y givet ved:a: 3x-2y+z-5= 0b: 5x-y-z+2=0y:2x-6y+6z+5=0Bestem en parameterfremstilling for skæringslinien l mellem planerne a og b.Først sætter jeg x = t:1) 3t-2y+z=52)5t-y-z=-2Så ganger jeg med (-1) i 2)2)-5t+y+z=21 trække... -
SU - skat
ForumindlægHej! Jeg skal til at søge SU. Min status er at jeg har et fritidsjobi i et supermarked + går på gym ved siden af. Hvilken en af nedenstående muligheder vil så være fornuftigst for mig at vælge hvor SU'en skal komme ind? Der er disse 3 valgmuligheder: - Mit hovedkort/frikort - Mit bikort ... -
C H forbindelser
Forumindlægjeg er i gang me at skrive noter til kemi C eksamen, r i gang me CH forbindelserne lige nu og er i tvivl om nogle ting, som jeg synes er forklaret lidt kringlet i bogen.er carbonforbindelser det samme som carbonhydrider???hvad er C H forbindelser???måske lidt dumme spørgsmål... -
Ligning for tangent til graf i et punkt...
ForumindlægHej Jeg har svært ved at løse opg b. Jeg har fået opg. a til at være: f'(x) = 8x + 1/2. -
Nem ligning...
ForumindlægEn der gider regne denne?40 = 0,03x^2*kvadratroden af 4
