Resultater: 16741 til 16760 af 436512
-
Matematik B
ForumindlægBevis følgende sætning: Hvis andengradspolynomiet f(x) = ax2 + bx +c har rødderne r1 og r2 gælder: 1.) r1 + r2 = - b/a 2.) r1 · r2 = c/a -
Apartheid.
ForumindlægNogle der har forslag til, hvad et godt undersøge område kunne være til SRP indenfor Apartheid og Nelson Mandela i perioden fra 1948-1994. Jeg har gjort mig en masse tanker om hvad jeg gerne vil have med, men kan ikke finde ud af hvad jeg egentlig har tænkt mig at undersøge med projektet. Det k... -
Verdensbillede
ForumindlægHvordan forklarer Aristoteles dag og nat i det gerocentrisk verdensbillede? -
Henfaldsloven - hjælp
ForumindlægHej. Jeg er i færd med at skrive SRP opgave, og i denne anledning har jeg fået til opgave at: Gør rede for henfaldsloven, løs herunder differentialligningen dN/dt = -k·N ved separation af de variable. Jeg er selv kommet frem til følgende svar: dN/dt=-k*N dN=-k*N*dt 1/N*dN=-k*dy... -
Pink floyd, Berliner muren?
ForumindlægHejsa. Jeg skal bruge en troværdig kilde der kan fører fagene musik og historie sammen. Mit emne er Pink floyed the wall og den tilhørende historie der til.. Så hvis nogen er Pink floyed fans og kender en sidde eller et interview med dette ville det være skønt. -
Hjælp!!!! Tsunami
Forumindlæghejsa allesammen er der nogle af jer som ved hvordan en tsunami bliver ''målt'' , og om der overhovedet er nogen speciel måde at måle dem på. hvordan bliver folk i det katastrofe ramte område advaret - var det anderledes i gammle dage? og hvad bliver der gjort for at foreb... -
Satelit
ForumindlægNogle der kan hjælpe mig med følg. spørgsmål: En satellit med massen 200 kg bevæger sig omkring jorden i en cirkelformet bane med radius 7000 km. Hvor meget energi skal satellitten mindst have tilført, for at den kan forlade jordens tyngdefelt? -
ligning
Forumindlæghvordan udregner jeg en ligning med brøker? x - 100/x = 0 ?? -
H2O's bindingsstreger
ForumindlægHey folkens.. Skal lige have lavet en kemi rapport, og er lettere lost mht. H2O's strukturformel... er det sådan her?: H-O-H ? tak på forhånd ;) -
Gennemgang af aflevering
ForumindlægHej alle jer dejlige mennesker herinde :) Har aflevering for til på onsdag, og vil høre om en af jer herinde har tid til at kigge den igennem? Hvis I har lyst kan jeg lige sende den til jer over mail. Hilsen Jeanette -
beregn pH
ForumindlægDer fremstilles en opløsning af bariumhydroxid ved at opløse 5,10g Ba(OH)2*8H2O(s) i vand i en 250mL målekolbe, hvorefter der fyldes op med vand til mærket. a) Beregn de aktuelle koncentrationer af Ba+ og OH- i opløsningen. Molarmassen af Ba(OH)2*8H2O, som er 137,33+2*(16+1,008)+8*(1,008+1... -
Hjælp til problemformulering !!
ForumindlægHejsa. Jeg skal til at skrive studieretningsprojekt her om nogle uger og jeg skal komme med nogle bud til en problemformulering her snart og jeg er helt faldt for idéer. Mit emne er atomvåben og jeg skriver i Fysik A og Historie A. Er der måske nogle der skulle side inde med en idé eller ... -
enentydig
ForumindlægShow that the functions f are one-to-one, and calculate the inverse functions f^(-1). Specify the domains and ranges of f and f^(-1). f(x) = x2, x ≤ 0 f'(x) = 2x > 0, dvs. f er voksende, 1-1-tydig og har en invers y= f-1(x) x= f(y) = y2 x = y2 hvis jeg finder y i overs... -
Hjerneflugt?
ForumindlægEr der nogle der kan forklare kort hvad er hjerneflugt? Tak på forhånd? -
Funktioner
ForumindlægHejOm to funktioner f og g gælder,atf'(x)=g'(x)=3-2x,f(0)=6,g(x)større lig f(x) for alle x,samt at punktmængdenM=(x,y)I -1 mindre lig x mindre lig 4 og f(x) mindre lig y mindre lig g(x)har arealet 10.Bestem en forskrift for f.Bestem en forskrift for g.TAK:-) -
Analyse af Jens Martik Eriksen "Nani"
ForumindlægHej alle! Jeg skal have analyseret og fortolket et uddrag fra Bogen Nani. Jeg kan simpelthen ikke komme i gang. Nogen søde folk der har tid og overskud til at hjælpe? Jeg vil være taknemmelig!! Jeg har vedhæftet dokumentet. :) -
90'er litteratur
ForumindlægHey!!Skal til mdt. eksamen i dansk på tirsdag, og er ved at læse lidt op!Hvad kendetegner dansk litteratur i 1990'erne??Har hørt at det bliver kaldt konstruktivisme, men hvad dækker det over??Håber i har en masse guldkorn!!Thanks!! -
Mat.
ForumindlægHejI et koordinatsystem i planen er to vektorer a og b bestemt veda=(2 3) og b=(t 1).Beregn t, når det oplyses, at det(a(vektor),b(vektor))=-10Beregn for den fundne værdi af t vinklen mellem a vektor og b vektor.TAK -
Hjælp til oversætelse (skal bruges til min eksame)
ForumindlægEr der ikke en venlig sjæl som kan hjælpe mig med at oversætte den nedstående tekst til tysk..?? I min fritid er jeg meget sammen med min kæreste Julie.Når vi kommer hjem fra skole spiser vi frokost, bagefter laver vi lidt lektier og slapper af.Mandag, onsdag, torsdag træner jeg fodbold, og lørda... -
innovationsdrevet økonomi?
ForumindlægHej alle -jeg sidder og skal forklare dette ord "innovationsdrevet økonomi" - hvem kan omformulere dette? Skal afleveres nu!!! Charlotte Torp
