Resultater: 17361 til 17380 af 436512
-
"Arbejde" i termodynamik
ForumindlægKan nogle forklare med hvad arbejde er i termondynamikken. f.eks. her: I kemilaboratoriet arbejder man normalt med kemiske reaktioner ved konstant tryk, da man sædvanligvis anvender bægerglas og kolber uden låg. I det tilfælde kan første hovedsætning skrives således: ?Eindre = Ap + Qp Ap er ... -
x^2=2 - har ingen rational løsning..
ForumindlægHej!Jeg sidder og forbereder mig til mundtlig eksamen i 1.g mat. og vil lige vide om det jeg har gjort er rigtigt:x^2=2 - har ingen rational løsning fordi:Du har et kvadrat ABCD hvor AC er diagonalen og AB er siden.AB/AC=p/q hvor p/q er en uforkortelig brøk. Derfor gælder det også at (AC)^2/(AB)^... -
Trekant
ForumindlægTrekant ABC -
Spørgsmål til funktionsopgave
ForumindlægJeg fandt et indlæg, der omhandler en matematikopgave, jeg skal have hjælp til at forstå "For en bold, der kastes lodret op, gælder, at den befinder sig h(t) meter over jordoverfladen t sekunder efter, at kastet er udført, hvor h(t)=18,0t-4,91t2 Bestem boldens største højde" Hvorti... -
"Historien om en moder"
ForumindlægEr der nogen, der har læst "Historien om en moder" af H.C. Andersen, der ligger inde med en analyse??Jeg har den opgivet til eksamen og kan ikke helt gennemskue den..Tak! -
trist :0(
Forumindlæghey..jeg var til historie igår.. jeg fik 6. jeg er bare så ked af at få så dårlige karakter. Jeg har læst så meget jeg kan,men lige så snart jeg kommer til eksamen, så glemmer jeg simpelthen alt.. det irritere mig virkelig, for da jeg gik på folkeskolen, var jeg så god til alt. men nu hvor jeg gå... -
Find rumfanget af en kugle
ForumindlægHvordan finder jeg rumfanget af en kugle med diameter 30, og hvordan finder jeg rumfanget af en kegle der er 30 cm høj og har en grundflade med Radius 3 -
Udled sinus- og cosinusrelationerne
ForumindlægJeg forsøger at udlede sinusrelationerne:(1/2)*a*b*sin(C)=(1/2)*b*c*sin(A)=(1/2)*a*c*sin(B) <=> der ganges med 2 a*b*sin(C)= b*c*sin(A)= a*c*sin(B)<=> der divideres med a*b*ca/sin(A)=b/sin(B)=c/sin(C)Så ville jeg tegne en trekant for at udlede cosinus .. men er det at udlede eller bev... -
Vælgertilslutning 2011-2012
ForumindlægHej allw! Jeg har fået til opgave at opstille tre hypoteser, der kan forklare udviklingen i vælgertilstlugningen til partierne på følgende tabel (angivet i procent): Kunne tre hypoteser være at forklare socialdemokraternes tilbagegang, SF's tilbagegange og enhedslistens opsving? Har social... -
Matematik opgave med hjælpemidler
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe mig med at løse denne opgave b i denne opgave. Mange tak på forhånd. Tabellen viser en opgørelse af antal fødedygtige ulvepar i en population af ulve i det centrale Idaho i 1996 og i 2007. Årstal: 1996 2007 Antal fødedygtige ulve... -
Kloge samfundsfagshjerner hjælp mig! - Keynes - Hvad stod han for
ForumindlægJeg er i gang med en altarnativ årsprøve i historie. Så jeg har trukket mit spørgsmål i dag men kommer først op i det i morgen. Jeg har trukket en kilde af Keynes hvor han beskriver versailles traktaten og dens følger. Jeg ved at Keynes er en engelsk økonom, men hvad var hans holdning. Har hørt o... -
2.gradsligningen
ForumindlægHej!har endnu et spørgsmål:Jeg skal udlede en formel til bestemmelse af evt. løsninger til andengradsligningen.Hvordan? Det står ikke i min bog, der står bare formlerne...help... -
Mat A eksamen
ForumindlægSkal op til mundtlig eksamen i matematik på A-niveau. Er der nogen, der har nogle eksempler på hvordan eksamensspørgsmålene er formuleret?? -
årsprøve
Forumindlægjeg har været op i mundtlig årsprøve i engelsk i går..og har fået et 6-tal..min lærer sagde at jeg skulle øve mig i at tale bedre engelsk..men hvordan gør jeg det, hvis der ikke er nogen jeg kan tale med hjemme??hun sagde desuden at hvis ikke jeg fik øvet mig til det ville jeg måske dumpe til eks... -
Tysk: ist eller wäre?
ForumindlægHey, nogen der ved om det skal være "ist eller være" i denne sætning?"deshalb meint sie dass es besser ist/wäre"på forhånd tak! -
Tysk: hvordan siger man...
Forumindlæg"...Jeg vil gerne give en karakteristik af"Siger man: "Ich möchte gern eine Charakteristik von...geben"eller"ich WILL gern eine Charakteristik von..geben"?Håber I kan hjælpe..mvh -
Formler
ForumindlægEr der nogen herinde der ved hvor man kan hente formler til fysik på b-niveau. -
Tysk (igen)hvordan siger man..
Forumindlæg"jeg vil gerne fortælle om forholdet mellem disse to.."mit forslag:"Ich will das Verhältnis zwischen diesen zwei erzählen" -
hjælp - tysk
Forumindlægjeg skal op til tysk eksamen inden længe, men er ikke helt klar over hvordan eksiminationen kommer til at foregå? jeg ved det er noget med en ekstemporaltekst og et stykke man skal oversætte. hjælp? -
Kildekritik
ForumindlægHej folkens!Nu skal jeg op i historie, og derfor tænkte jeg på mulighederne for at lave kildekritik til sin eksamen.Derfor ville jeg høre, om der er nogle, som har en god fremgangsmåde til at bruge kildekritik i denne henseende. Jeg ved godt, det er ret svært at forklare generelt, hvordan man ska...
