Resultater: 18081 til 18100 af 436513
-
Lineær funktioner.- Brug for hjælp.
ForumindlægHej der ude. Har en opgave der lyder sådan her - En lineær funktion har hældningskoefficienten -1, og dens graf går gennem punktet P(0,4). a) Bestem ligningen for denne funktion. Og jeg er faktisk i tvivl om hvordan man laver den. - Og kunne godt bruge jeres hjælp tak. -
Kræfter
ForumindlægHvis man trækker en klods afsted hen over et bord med en kræftmåler hvilken kræft måler man så? Er det gnidsningskræften eller trækkræften? og hvad er sammenhængen mellem de to kræfter? Tak så mycket! -
koordinatsæt til røringspunkter - vektorer og geometri i planen
ForumindlægJeg har fået følgende opgave. HJÆLP ! I et koordinatsystem med begyndelsespunkt O er der givet en cirkel c med centrum i C(10,0) og radius 6. Cirklen har to tangenter, som begge går igennem O(0,0). Bestem koordinatsættet til røringspunktet for hver af de to tangenter. Jeg har fundet frem til føl... -
Snit for medicin?
ForumindlægSidste år var gennemsnitet for at komme ind på medicin 9,6. Er der nogen der ved noget om, svenskernes krav er blevet skærpet, eller om de kommer ind på samme vilkår. Det kunne nemlig være nice, hvis gennemsnittet faldt! -
pH
ForumindlægFor det samme teoretiske forsøg med 0,15 M HCl og 0,1 M NaOH skal i nu beregne pH ved tilsætning af følgende mængder base: 0, 1, 4, 8, 12, 16, 20, 24, 28, 32 og 36 ml. Kan simpelthen ikke finde ud af det - nogen der kan hjælpe mig med beregningsmetoden eller lign. ? -
Opgave vedr. differentialregning
ForumindlægHej! Er der evt. én, der kan sige mig, hvis man gør, når man skal angive f'(x) for funktionen f(x)=3*√x -1 Jeg er godt klar over, at f '(x) for √x, er lig med 1/2*√x, men min tvivl er, hvor jeg skal gøre af 3-tallet? ganges den på i nævneren ? -
afstanden mellem to vektorer
ForumindlægTo partikler K1 og K2 bevæger sig i et koordinasystem, således at de til tidspunktet t befinder sig i henholdsvis punktet P1 og P2, hvor Vektor OP1 = (-6 -2) + t * v1 og Vektor OP2 = (0 10) + t * v2 a) Bestem den mindste afstand mellem partiklerne, når vektor v1 = (10 4) og v2 = (-1 2) ... -
Nitrering
ForumindlægEr der nogen der kansige mig hvorfor man nitrerer et stof? Og hvorfor man bruger HNO3 og H2SO4 som nitreringsmiddel? Hvad sker der med de to stoffer? -
Please, hjælp.
ForumindlægInden terminsprøven om nogle uger har vi fået en stil for i dansk. Det er et hæfte med 6 forskellige opgaver (ligesom man får til terminsprøven/eksamen). Vi skal så vælge en af dem og afleverer om ca. 1 uge. Udenpå hæftet er der et billed af H.C. Andersen, og hæftet er fra maj-juni 2005. Jeg ved ... -
Ordsprog
ForumindlægEr der nogle, der ved hvordan man siger "tro kan flytte bjerge" på engelsk ? -
Debat på dr1 (eu)
ForumindlægHvad er det kun Tyrkiet de skal debatere om? Der er da mange andre (mere) spændende ting at diskutere.. Eller er det kun mig der har det sådan? ;-) (jeg er sikkert bare utålmodig) -
Differentialregning
ForumindlægJeg har fået følgende opgave: I et bestemt område er der en bestand af fisk. Antallet af fisk i bestanden, angivet i tusinder, beskrives i en model ved en funktion N af tiden t, angivet i år. Funktionen N er løsningen til differentialligningen: N'(t)=0,00047*N*(205-N) Det oplyses at N(0) = 30... -
Fransk eksamen - hvordan?
ForumindlægHejsa...Nu har jeg endelig afsluttet min fysikeksamen, men skal desværre i gang igen med en franskeksamen... Der er bare det at jeg ikke helt ved hvordan eksaminationen foregår... Jeg mener efter man har oversat og refereret på dansk, og man skal igang med den kendte tekst, hvad så? Vi har opgive... -
element??
ForumindlægEr der nogen der kan forklarer en "lille" 9. klasse, hvad der sker rent teknisk, når man laver sit eget element, ved at bruge fx en Zn stang som - elektrode og Fe som + elektrode og putter dem ned i noget svovlsyre??? -
Wie Sommer und Winter
ForumindlægEr der nogen der kender denne tyske bog og evt har nogle notater til den? Det vill være en utrolig hjælp...! -
Tysk skriftlig.. FY FORN!
ForumindlægAndre som har fået en "god" karakter i tysk skriftlig eksamen eller årsprøve i år?Det kan man ikke ligefrem sige jeg fik, men med 05 kan man da måske blive fisker :\\.. -
vækst modeller
ForumindlægHej alle sammen.Skal op i matematik på mandag (2.g), og et af vores emner er vækstmodeller. Det er virkelig noget af det sværeste jeg har været udefor. Er der nogle som sidder med nogle gode noter eller evt. på en anden måde kunne hjælpe mig?PÅ forhånd tak. -
skr. om-eksame
ForumindlægHej!kan man godt gå mat B-niveau (skriftlig ) om når man skal havde det på højniveau? Den tæller jo som sagt en 1/3 del. -
3. pers. fortæller - engelsk
Forumindlæghej, hvordan oversætter man fortællertypen, 3. personsfortæller? tak på forhånd :) -
hjælp - hvad skal jeg vælge?
Forumindlæghej folkens!jeg regner til næste år (efter sommerferien) at starte på 1-årig HH, men jeg aner virkelig ikke hvilken retning jeg skal vælge? jeg kunne godt tænke mig, at blive ejendomsmægler, hvad ville så være det bedste valg? håber der er nogen der kan hjælpe lille uvidende jeg? tak.
