Resultater: 18301 til 18320 af 436513
-
Oversættelse skal rettes, taaaak :-)
ForumindlægHej, jeg stinker til dette fag. nogle der kan hjælpe med rettelser :-D DANSK: Alberto er født på Costa Brava, men har boet i Barcelona, siden han er 18 år. Alberto er bøsse, men føler sig som en normal fyr. Bortset fra at han kun kan lide mænd. Selvom han iklæder sig kvindetøj og optræder som d... -
differentialligninger. ????
Forumindlægen funktion f(x) er løsning til differrentialligningen dy/dx=-2x*y, og grafen for f(x) går gennem punkterne (1,e) og (1,-e). bestem et gradtal for den spidse vinkel mellem tangenterne til grafen i de to punkter. -
Industrialisering i Danmark. 1 el. 2? hvornår? evt. kilder.
ForumindlægHej alle Jeg sidder på nuværende tidspunkt med en opgave hvori jeg skal redegøre for industrialisering i Danmark. Jeg har dog svært ved at finde ordenlige og troværdige kilder hertil og kan derfor ikke få bekræftet datoer, årstal og lign. Er der evt. nogen af jer som kan hjælpe mig i den rig... -
Differantial regning
Forumindlæg1) a) For x ? ]0,½π[ skærer graferne for funktionerne f(x) = cos(x) og g(x) = tan(x) hinanden i punktet P. Bestem koordinaterne til P. b) bestem en vinkel mellem tangenterne til graferne i P. Illustrer situationen med en skitse. 2) a) f(x) = 2x-3 g(x) = 2 √x+4 V... -
diff.-ligninger
ForumindlægHej, er der nogle som vil hjælpe med disse to differentialligninger? Ps. A-niveau -
DANSK SKR.FREMSTILLING DECEMBER 2008
Forumindlæger der nogle der har været oppe i dansk skr. fremstilling december 2008.. Vi kommer op i den imorgen så det ville være fedt, at høre hvad emnerne er og få lidt inspiration :D -
Hjælp til svær potens opgave
ForumindlægJeg har vedhæftet opgaven Håber jeg hører fra jer :) -
Rødforskydning/Blåforskydning
ForumindlægHej Håber en klog fysik ekspert kan svare på mit spørgsmål. Når jeg ser en blå stjerne i himlen, hvordan kan jeg så være sikker på om temperaturen i stjernen er meget varm (blå stjerner er så vidt jeg har forstået meeeget varme) eller om den ikke bare bliver blåforskudt. .. og det samme for rødf... -
Acetalbinding
ForumindlægHvad er en acetalbinding? og hvad er det i forhold til peptidbinding? -
Lille tysk stil.. Hjælp?
ForumindlægVil i hjælpe med at rette min tysk stil? Jeg skal aflevere den d. 22/1 - 2008 :-) -
i was....?
ForumindlægHej alle. Kan nogen forælare mig helt præcist, hvornår det er at man buger "I was" og "I were"? /signe -
Rette i min LILLE oversættelse ?!
ForumindlægHej alle søde mennesker her på SP, Jeg ville spørge om der var nogle, som ville kigge min oversættelse igennem? Nogle af ordene kunne jeg ikke finde ud af, så det ville være dejligt, hvis der var nogle der gad at fortælle mig hvad det var. Det skal lige siges at det der står med fed er det fransk... -
kodeord til Gyldendals DVD leksikon
Forumindlæghej jeg har et kodeord til Gyldendals DVD leksikon som ikke virker jeg ville høre om nogle af jer havde det, hvor jeg kunne få aktiveringskoden så jeg kunne få leksikonet til at køre. Min kode virker simpelthen ikke og forstår det ikke :/ -
Opløselighed
ForumindlægHej alle Jeg har netop udført det klassiske forsøg om calciumhydroxids (Ca(OH)2) opløselighedsprodukt, hvor vi titrerede på 50 mL af en opløsning af stoffet. Vi brugte 22,5 mL HCl til titreringen, og jeg er herefter kommet frem til en koncentration af OH- på 0,045 M, en koncentration af Ca2+ på ... -
Cylinders Overfladeareal
ForumindlægHar brug for noget hjælp fordi dette siger mig intet overhovedet :( Cylinderens overfladeareal er summen af den krumme overflade og cylinderens to låg. Arealet af den krumme overflade er lig med arealet af et rektangel, hvis sider er grundfladens omkreds og cylinderens højde. Opskriv en formel ... -
Vektorfunktion
ForumindlægNår jeg kender min vektorfunton og jeg får at vide, at jeg skal bestemme tiden t i punktet 0,0, hvordan bestemmer jeg så t ud fra et koordinat. Jeg ved hvordan man bestemmer et koordinat ud fra t men jeg kan ikke lige gennemskue hvordan man gør det baglæns. -
Trippel integrale, grænser
ForumindlægJeg skal evaluere et trippel integrale, men det med grænserne driller mig. Jeg har vedhæftet min opgave. Det kune være fedt hvis en evt kender til en god video på youtube som kunne hjælpe evt. -
Clipsependul
Forumindlæghjææælp -
Superstudent?
ForumindlægHej. Jeg er interesseret i nogle facts omkring superstudenter ad matematisk linje på alment gymnasium. Umiddelbart har jeg ikke kunne finde noget brugbar statistik e.lign. her i forummet eller andetsteds.For det første:Hvor mange studenter om året har et gennesnit på den pæne side af 10? Hvor man... -
bolzano-weiserstrass bevis forståelse?
ForumindlægJeg kigger på dette bevis, og det jeg ikke helt forstår er egentlig det første fra der hvor der står: heraf følger at indtil punktet a(n)1, n = 1, 2 ,3... Det er det at hvordan de blot ved at det er det der følger og hvordan disse ting gælder. Er godt klar over at vi er igang med induktion :) ...
