Resultater: 18521 til 18540 af 436513
-
udveksling
ForumindlægHej,så er sommerferie slut :(og jeg har glemt ALT.Så er der nogen som kan forstå hvordan denne her opgave skal løses ?Jeg er helt blank.http://www.thedeathart.dk/mat1.htx.jpg -
Stamfunktioner...
ForumindlægVille lige høre om nogen ville hjælpe mig til at forstå og lave disse tre opgaver rigtige? Har selv lavet stamfunktion til de to første, men har ikke været i stand til det til den sidste!1. f(x)=1+tan^2x-3x F(x)=tanx-x-3/2x^2+k 2. f(x)=4Vx + (2/cos^2x) F(x)= +(2x/((1/2)(x+sinx*cosx)) 3. f(x)=(3/V... -
diffenrential til toppunktet
ForumindlægA(x)=400x-2phi*x^2, hvor 0<x<200/phi Jeg skal beregne toppunktet ved at differencere det ved at sætte 0 hvordan gør jeg det.... -
juraens-grundregler.dk
Forumindlægsøger ovenstående bog fra 2007, 2 udg. -
1800-tallets dannelsesrejser - dansk/hist
ForumindlægJeg har tænkt mig at skrive om 1800-tallets dannelsesrejser i fagene dansk og historie - herunder med udgangspunkt i H.C. Andersen og de samfundsmæssige forhold samt det menneskesyn der var medtil at gøre disse rejser mulige. Mit valg af fag betyder, at historie skal repræsentere den samfundsfag... -
Trekanter
ForumindlægI ?ABC er siderne a = 4,5 og b = 7,3 og c = 6,1. Bestem længden af højden h(b) -
lidt hjælp til svær eng-oversættelse
ForumindlægHej...Nogen der har tid til at kigge denne her opg igennem...??? Synes den er virkelig svær.. suk..På forhånd 1000 tak...ReviewThe play The Beauty Queen... from 1996, starting point in a variant of the same theme as Frank Pig... The dream about a complete and normal life despite of the surroundin... -
pH.... HJÆLP
ForumindlægHej jeg skal skrive en opgave om ph og logaritmer. I kemi delen skal jeg forklare sammenhængen mellem pH og [H3O+], men jeg ved ikke hvad jeg skal skrive. det eneste jeg har skrevet til denne sammenhæng er: pH er defineret til at være lig med -log(cs), hvor cs er konsentrationen af H3O+ ionen, må... -
Polynomier.. Hjælp!
ForumindlægJeg er fuldstændig på bar bund efter sommerferien! Nogen der ka hjælpe:Bestem samtlige rødder i følgende polynomium:g(x)=5x^3-2x^2-3xf(x)=2x^3+6x^2-2x-6Vis ved at gange de to paranteser sammen, at: (2x^2+8x+6)(x-1)=f(x)Benyt herefter nulreglen til at bestemme rødderne i f.Bestem tal a,b og c så:x... -
Fysikstuderende søger mentor
ForumindlægHej. Jeg leder efter en fysiker eller matematik som vil hjælpe mig i et projekt og med matematik. Honoror gives. -
Galaksernes form?
ForumindlægKan nogen forklare, hvorfor en galakse ikke nødvendigvis ligger i et plan? Eksempelvis ligger mælkevejen vidst meget i et plan, altså den er flad. Hvorimod Sombreogalaksen ikke er flad på samme måde. -
Problemløsning
Forumindlæg1. Hvis eleverne sælger kaffe for 4400 kr. til skolefesten, får 9.A råd til en hyttetur. Hvor mange små bægre kaffe og hvor mange store bægre kaffe skal 9.A sælge for at få råd til hytteturen, hvis de sælger dobbelt så mange små bægre som store bægre kaffe? Lille bæger 6 kr. Stor bæger 10 kr. ... -
Vidergående - specifikke adgangskrav
ForumindlægNår man eksempelvis gerne vil løse medicin skal visse adgangskrav opfyldes som f.eks. at have bestået kemi. Hvad nu hvis man dumper kemi? Er det så 100 % sikkert at man ikke bliver optaget selvom snittet ligger højt?? Eller beregnes den endelige karakter ud fra års+eksamenkarakter?? -
atom fysik
ForumindlægHej, Er der nogen der kan hjælpe med denne opgave? - Kommentér dette resultat, når hydrogenatomets radius omtrentligt kan sættes til at være 0,5·10-10m (hvilket i øvrigt også kan skrives 0.5Å(Ångstrøm)). - Jeg ved heller ikke hvordan kan man bevise v=√((h·c·R)/m_e ). Det er del af opgaven... -
AT Sorte huller og tidsrejser!
ForumindlægHey folks, jeg skal skrive AT i Fysik C og Engelsk A om sorte huller og tidsrejser... Er der nogen der har et forslag til et nogenlunde simpelt/nemt forsøg jeg kan lave i Fysik? :) -
Ligning - Liniær funktion
ForumindlægHey StudiePortalen.dk Sidder og er gået i stå med en opgave, hvor jeg skal finde b i en liniær funktion. Jeg skal bruge formlen y=ax+b Jeg kender disse punkter (2,5) og (5,-1) Jeg har regnet mig frem til, at a skal være -2 ved hjælp af denne formel a=y2-y1/x2-x1 Når jeg så prøver at sætte tall... -
Afstem reaktionsligning. Kalk og gips
ForumindlægSO2(g) + CaCO3(s) + O2(g) + H2O(l) → CaSO4.2H2O (s) + CO2(g) Jeg kan ikke få den til at passe?! O.o Nogen der kan hjælpe så jeg kan få indhentet? :) -
Middelværdi og spredning
ForumindlægJeg sidder med en aflevering og har et problem med at finde middelværdien og spredningen for et observationssæt. Observationssættet består af intervaller samt frekvenser. Det er frekvenserne der forvirrer mig, kan simpelthen ikke finde ud af det. Jeg har vedhæftet opgaven, hvis det hjælper. Det e... -
Optimering
ForumindlægJeg har lidt problemer med at eftervise funktionen. Jeg har forsøgt at opstille to ligninger, hvor jeg har L*B*H og så overfladearealet, men dog uden held. -
HJÆÆÆÆLP til integralregning!!!!
ForumindlægHeej, er der en sød sjæl, der kan hjælpe med at løse denne opgave. Det ville være en kæmpe hjælp. (Opgaven er vedhæftet som billede, da jeg ikke kunne skrive den ind her) Tak på forhånd!:)
