Resultater: 18761 til 18780 af 436513
-
Ligning for tangent
ForumindlægFunktionen f er bestemt ved f(x)=ln(x^2 +8). Angiv derefter en ligning for de(n) tangent (er) til grafen for f, hvis røringspunkt har y koordinaten 0. Er det ikke noget med, at den kan løses på to måder? Jeg kan vel bruge metode 1: y-f(x0)=f’(x0)*(x-x0) 0-(ln(x^2 +8))= (1/(x^2 +8))*(x-x0)?... -
Hjælp til et par opgaver
ForumindlægHej, Har lige brug for et par opgaver, som jeg har siddet og bøvlet lidt med nu. Isoler Q i formlen: y^2 = Q * x - Q * a + k. og Isoler y i formlen: 1/z = 1/x + 1/y. Håber på lidt hjælp. På forhånd tak /Nyb123 -
skattelettelser
ForumindlægHej! Er der nogen som kan give mig nogle superargumenter for skattelettelser. -
Integraler
ForumindlægHej, har et problem med to integraler, håber I kan hjælpe mig lidt på den rigtige vej.Opgaven lyder: Bestem følgende to ubestemte integraler vha. substitutiona) integralen af (x/(kvadratrod(x-1)) dxb) integralen af (x^2/(kvadratrod(3x+2)) dxPå forhånd tak-Mette -
Ligninger! aflevering til imorgen!! plz hjælp mig!
ForumindlægDe 2 stykker der står her skal reduceres:Y= (5n+2m)(a-b)- (a+b)(5n-2m)P=(4a-3b)(a+2b)-(4a+3b)(a-2b)opg. 138Sæt fælles faktorer uden for parentes i følgende udtryk:K=30x+15y-5zM=18a-24b+12c -
Matematik! hjælp, skal afleveres imorgen!
ForumindlægDe 2 stykker der står her skal reduceres: Y= (5n+2m)(a-b)- (a+b)(5n-2m) P=(4a-3b)(a+2b)-(4a+3b)(a-2b) opg. 138 Sæt fælles faktorer uden for parentes i følgende udtryk: K=30x+15y-5z M=18a-24b+12c -
Analyse af Daytripper
ForumindlægHeysan, ingen som lige tilfældigvis har en analyse af The Beatles - Daytripper... Det vil sige; noget som indebærer noget med modrytmer, off-beat osv...//gert -
sinus og cosinus
Forumindlæghmm.. jeg har et problem med Sinus og cosinus, min matematik lære er ret så dårlig, og han forklare dem som at man kan trykke på [sin] og [cos] på lommeregneren.. men ikke reglerne for det. Hvordan regner man Sinus og Cosinus ud i hovedet, eller på et stykke papir? -
Nogen der har lyst vil hjælpe??
ForumindlægJeg har tysk på højniveau (hep hey) og det er første gang jeg skal afl. i morgen så jeg vil høre om der er nogen der måske lige vil rette de allerværste fejl? her er teksten på dansk:De sidste 9 måneder af den anden verdenskrig var de blodigste såvel for de allierede som for Tyskland. De sammensv... -
Parasitisme
ForumindlægJeg har fået til en opgave om fladormen plogiorhynchus cylindraceus som er parasit i flere spurvefugle, og som har bænkebidere som mellemvært. Jeg har så fundet nogle oplysninger, om at bænkebideren ændrer adfærd når den bærer parasitten. Den gemmer sig ikke lige så meget som den plejer, og er de... -
Kemi A-niveau
ForumindlægHej Jeg ville lige høre om nogle havde lavet opg. 2 i maj 1993 og opgave 1 i maj 1995 I studenterhæfterne...Ville bare lige høre om der var noget hjælp at hente... -
2 problemer med tangenter
ForumindlægHej (igen)1. problemf(x)=x^3-6x+2 har en tangent gennem punktet (2;f(2)). Dens ligning har jeg beregnet til y=6x-14. Nu skal jeg så finde ligningen for en anden tangent med samme hældningskoefficient. Hvad gør jeg?2. problemBestem Vm for f(x)=x^4-4x^3+1 , x er element i [-1;4].Jeg har beregnet f&... -
Hjælp! Udlede formel
ForumindlægHej, nogen der kan hjælpe med vedhæftede opgave? På forhånd mange tak! -
skifte gymnasium
ForumindlægHej Allesammen. Jeg har virkelig brug for jeres hjælp og jeg håber at I vil svare mig hurtigst muligt. Jeg har nu gået i 1.G siden sommerferien sluttede, men jeg kan seriøst ik lide min klasse. Er det muligt at skifte gymnasium? skal jeg kontakte min studievejleder oder was? Please hjælp, for det... -
Fransk - idéer?
ForumindlægHej hej, jeg er ret lost mht. rejser. Jeg ved, at jeg vil beskæftige mig med franskA som humanistisk fag, og det kan jeg så kombinere med samfundsfag f.eks. og så skrive om kultursammenstød, men: Er der nogen, som har andre idéer til fag, jeg kan kombinere med fransk? Eller bestemte rejser som gå... -
angiv f'(xo)
ForumindlægNår man skal angive f(xo) i fx denne opg. f(x) = (3√x-1)(x^2-7x) skal man så bare udregne opaven, gange hvert led med hinanden? -
Hvorfor kan mælkesyre betragtes som en stærk syre?
ForumindlægHej, jeg sidder hed med en rapport omkring bicarbonat. En af spørgsmålene lyder: Hvorfor kan mælkesyre betragtes som en stærk syre i denne sammenhæng? Med denne sammenhæng tror jeg der menes, det forhold vi har fundet mellem laktat og mælkesyre. Der ses det at laktat forefindes i langt større ... -
Højde - Trekant
ForumindlægHej Hvordan udregnes længden af højden i en vilkårlig trekant? Håber nogle kan hælpe... På forhånd tak. -
HJÆÆÆÆÆÆLP!!! SOS HURTIGT
ForumindlægDu har en saltsyre med en HCl koncentration på 0,5 mol L^-1 Hvad er saltsyrens pH? Hvor stort et volumen af saltsyren skal blandes med NaOH opløsningen for at blandingen bliver neutral(ph=7) -
besem f'(1)
ForumindlægNår man skal bestemme f'(1) i denne opg. f(x)=4√x skal man vel bare indsætte 1 på x's plads?
