Resultater: 18941 til 18960 af 436513
-
antal atomer?
Forumindlæghiii nogen der kan sige om det er rigtigt atder i ammoniumcarbonat: (NH4)2CO3er: 2 N-atomer, 8 H-atomer, 1 c-atom og 3 O-atomer? Er lidt i tvivl om man skal gange eller plusse når der står et 2 tal uden for parantesen :? -
hjælp - 2grads pol. og F(x)
ForumindlægEr noget tid siden jeg regnede med almindelige andengradspolynomier.Opgaven ligger i at jeg ud fra en visuel graf skal udregne en regneforskrift for funktionen, som senere skal passe til en bestemt stamfunktion.Parablens skæringspunkter med x-aksen er (-4,0) og (1,0). Toppunktet er ikke klart. De... -
Studerende på 1. klasse
ForumindlægDe venlige sjæle fra LO har lavet en undersøgelse, som viser, at den danske studerende lever et liv på første klasse. Undersøgelsen viser, at der er mange studerende ved de højere læreranstalter, som får en eller anden form for støtte af forældrene eller optager et studielån. Derudover viser und... -
Hjælp til 5 sætninger
ForumindlægHejsa. Jeg har lige fået fransk i 1.g (Begynder) - og er ikke så god til det. Jeg har lavet 3 sætninger, men tror, der er mange fejl. Er der en, der vil hjælpe? Knuzz Hanna3Sætninger:• Le pilote raconter une histoire d’un petit prince, qu’il avait six ans.• Le petit prince veinne d’une planète pe... -
Engelsk fritekst, ret - evt. dode ideer?
ForumindlægHejsa! Har skrevet en C-opgave (Besvar et spørgsmål), men den fylder kun 150 ord, ca. - og den skulle egntlig fylde 300. Men hellere skrive en kort, god én, end at fylde 150 meningsløse ord ind, ikke? Vil meget gerne modtage ideer, og jeres holdninger. Spørgsmålet lyder: Hvad tror du det er, der ... -
total kort tysk oversættelse..please hjælp..
ForumindlægLili Marleen er en kampsang: Den opmuntrer soldaterne, der kæmper ved fronten. På grund af sangen mister de ikke modet, og de tænker på deres familier, som venter på dem derhjemme. Men den giver et falsk, sentimentalt billede af krigen, derfor finder Dr. Goebbels den ikke passende.den tyskeLili M... -
Eng afl om fremtid!
ForumindlægHeyza :)er der nogen der lige gider rette lidt af mine fejl i denne her oversættelse... Vi har om fremtid i grammatik så det er hovedsagen i det ..På for hånd tak :)I morgen kommer min tante og besøger mig. Hun kommer med toget klokken 10. klokken 12 skal vi mødes med mine forældre i Fortnum og M... -
Drama - hjælp
Forumindlægvi har fået en opgave om at vi til næste gang skal fremlægge noget på 2 minutter for holdet, er der nogen der har en ide om hvad det kunne være? -
TI-84+/TI-83+
ForumindlægHej..Er der nogle der evt. har en TI-84+ liggende de vil af med? Eller en anden lommeregner, i den standard, da TI-83+ ikke mere bliver opdateret fra Texas´s side, så kan ikke købe sådan en. -
Brøk - matematik
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med at komme fra dette udtryk:((-h)/(2*(h+2)))/(h)til dette:(-1)/(2*(h + 2))???Jeg kan ikke helt se hvordan det kan lade sig gøre.Hilsen Maria -
Ligevægt - Hjælp!!
ForumindlægHjælp, kan ikke komme videre med denne opgave! Har lige brug for lidt hints...Opgave:I en beholder findes ved en given temperatur 0,75 mol H2 og 0,14 mol N2 i ligevægt med 0,16 mol NH3 i følge reaktionsskemaet:3H2 (g) + N2 (g) <--> 2 NH3 (g)Beholderens volumen er 1,0 L.a) Bereng Kc ved den ... -
ligning for en tangent
Forumindlægjeg har en opg. der lyder:Angiov en ligning for tangenten i (2,f(2)), når f(x)=(-1/2)*x^2Hvordan skal man udregne tangentens ligning?Jeg kan kun udregne et punkt nemlig: (2,-2)Hilsen Maria -
to ligninger med to ubekendte
Forumindlæghej jeg har fået to ligninger med to ubekendte. jeg startede med at isolere og nu sidder jeg med ligningen 2,747*x=0,36397*(x+30) hvad gør jeg for at løse den -
Optisk gitter
ForumindlægVed enhver bestemmelse af vinkelen ud til en bestemt linje måler vi både vinklen til venstre side (Φvenstre) og vinklen til højre side (Φhøjre). Men hvorfor det? På forhånd tak :) -
Asymmetrisk C-atom
ForumindlægHej alle.. Jeg har lige et meget vigtigt spørgsmål.. Hvad er et asymmetrisk C-atom?? Håber der er nogen der ved det... På forhånd tak.. :-) -
tysk oversættelse
Forumindlæghejjeg har oversat en dansk tekst til tysk, så godt jeg kunne, nu behøver jeg bare jer til at tag alle skønfejlene.på forhånd takDer Augsburger KreidekreisWeil hatte ein Kind an sich, konnte sie hat einen father für das Kind, und darum heiraten sich später mit Otterer, selber um sie nicht bracht ... -
Afstemmelse af reaktionskema.
ForumindlægHej, Jeg sidder og er ved at lave en rapport of stoffers blandbarhed. I den forbindelse opløste vi Kobber(II)sulfat i vand. Min opgave lyder da på at opskrive reaktionsskemaet for opløsningen af kobber(II)sulfat i vand. Jeg er nået frem til følgende resultat, men er ikke sikker på at det er korr... -
Funktion - løs grafisk
ForumindlægFiguren viser grafen for en funktion f. 1) Løs grafisk ligningen f1(x)=0. Begrund svaret. Funktionen er et andengrads polynomium ax2+bx+c TP = (1,-2) c= skæring m. y-aksen = -1,5 Støttepunkter (-1,-1),(0,-1,5),(1,-2)(2,-1,5),(3,3) Hvad gør jeg? Kan man regne diskriminanten ud, når man har toppunk... -
Matematik
ForumindlægHej derude. Kan i hjælpe mig med spørgsmålet? - Forklar, hvorfor hypotenusen er dobbelt så stor som den korteste katete? -
Dania Kollegiet (Århus) og faste skabe
ForumindlægHej Jeg har kigget lidt på Dania Kollegiet og dets 3 forskellige 1 v. lejligheder. Ved alle 3 står der, at der er faste skabe men når jeg kigger på plantegningerne kan jeg ikke helt se hvor de er (det kan være det er mig der ikke kan fatte plantegningerne) kan I? Eller er der en beboer på kolle...
