Resultater: 19021 til 19040 af 436513
-
Hvorfor gik Jens Otto Krag af?
ForumindlægHejsa. Jeg sidder og beskæftiger mig lidt om valget i 1972 omkring Danmarks medlemsskab af EF. Men 3 dage efter at Danmark stemte ja, gik den ellers EU-tilhængende Jens Otto Krag (soc. demokrat) af (5. okt) og Danmark fik i stedet Anker Jørgensen. Anker Jørgensen var interessant nok ellers en EU-... -
Reducering (S-T)(S+T)-(S+T)^2+2ST
ForumindlægKan nogen hjælpe med denne reducering? (S-T)(S+T)-(S+T)^2+2ST På forhånd tak :) -
phosgene opg. 3.9
ForumindlægHej alle:' Vi har problemer med en opgave om kemisk ligevægt, som vi slet ikke hvad hvad vi skal gøre ved: Ved et eksperiment fyldes 0,668 g phosgen (COCl2) i en beholder med volumenet 500 mL. Beholderen opvarmes til 840, , hvorefter phosgen spaltes, og følgende ligevægts indstiller sig: COCl... -
Engelsk billedsprog.
ForumindlægHej Jeg er i gang med et engelsk essay, hvor jeg er kommet til en sætning, hvor jeg gerne ville ha' putter noget billedsprog ind, da det jo giver godt. På dansk vil man sige "at stå i lort til anklerne" er der noget som minder om det på engelsk? - På forhånd tak. -
HURTIG HJÆLP!!!
ForumindlægHej alle franskmænd/kvinder! Jeg har siddet og kæmpet med at oversættet et lille stykke tekst fra dansk til fransk. Det er: "Luc Besson er en fransk filminstruktør født i 1959. Hans første film hedder ”Le dernier Combat”. Hans film ”Subway” var en stor succes hos de u... -
Verdensbilleder
ForumindlægHvordan forklarer Aristoteles årstiderne, månefaserne og dag og nat i hans geocentrisk verdensbillede? -
Blodbestanddele
Forumindlæghej folkens VIl høre om der er nogen som kan hjælpe med et lille spørgsmål. spørgsmålet lyder sådan. Hvilken biologisk betydning har de omtalte stoffer i blodetsbestanddele.? Dvs det er tale om H2O, C6H12O6, O2, Co2 og så aminer. -
Udregning på lommeregner.
Forumindlæg4*105/((200+1800)*e-0,22*10) Jeg har prøvet at taste det her ind på lommeregneren 20 gange med 20 forskellige måder og har fået 20 forskellige resultater. Er der ikke en der vil prøve at taste det ind og se hvad det giver? Jeg bruger TI-89. -
Differentialligning
ForumindlægHåber der er en der kan hjælpe mig, for sidder med en opgave jeg har svært ved at få til at passe :( Bestem til differentialligningen y'=7y den løsning, hvis graf går gennem punktet (1,e) På forhånd tak :) -
Ballonfærd
ForumindlægAntag, at en ballon ved jordoverfladen havde en diameter på 1,0 meter og at luftens densitet var 1,20 kg/m3. -Beregn opdriften på en ballon ved jordoverfladen. Massen af mand, gondol, ballonhylstre og hellium var 100 kg. -Vurdér, hvor mange balloner der skulle bruges for at udføre bal... -
Forklar resonansfrekvensen?
ForumindlægForklar resonansfrekvens(er) og noter grundlæggende formler i symboler. Forklar også betydningen af de symboler.? tak på forhånd :) -
Matematik A VUC
ForumindlægHej. Jeg har en veninde, som kæmper for at bestå matematik A på VUC. Det er 4 år siden hun har afsluttet matematik B, hvorfor hun har glemt det meste af matematik. Hun synes det utroligt hårdt, og har svært ved at følge med i timen. Derfor vil jeg høre jer, om hvordan eksamen på VUC suppleri... -
Tilsvarende engelsk side?
ForumindlægHejsa!Jeg tænkte om der var nogen der kendte en engelsk lektiehjælpsside? En engelsk studieportal?~Bella -
Nedbrydning af ozon ved hjælp af chlor
ForumindlægHvordan er det nu lige det hænger sammen med nedbrydningen af ozon og så frie chlor-atomer?Ved godt at Cl katalyserer processen, men jeg søger mekanismen.Kan ikke huske reaktionen, men mener at huske at det er en kædereaktion startet af det frie Cl-atomNogen der kan hjælpe mig?? -
Need help!!!
ForumindlægBeskriv Apples 4 P strategi. (computer delen) Hvordan gør jeg det? -
APPLE
ForumindlægBeskriv Apples 4 P strategi. (computer delen) -
Varmetab
ForumindlægI meget koldt vejr til en person, der opholder sig udendørs, bruge en betydelig mængde energi på at opvarme den kolde indåndede luft. På en kold vinterdag er temperaturen af luften -15 ºC. Antag at temperaturen af udåndingsluften er 32 ºC. Man kan regne med at den specifikke varmekapa... -
Engelsk - OVERSÆTTELSE!!!!
ForumindlægHej! Jeg har en oversættelse jeg godt kunne tænke mig at få rettet igennem!(teksten der skal oversættes til engelsk)Tak for Deres henvendelse af 22. februar 2001, hvori De beder os være behjælpelig med at etablere kontakt til udenlandske unge, der gerne vil arbejde i USA i sommerperioden i år.Vi ... -
hvad er 3. resonansfrekvens for en halvbølgeresonator? og hvad er den for en kvartbølgeresonator?
ForumindlægHvis grundtonen ( 1.resonans ) har en frekvens på 72 Hz, hvad er 3. resonansfrekvens for en halvbølgeresonator? og hvad er den for en kvartbølgeresonator? ( noter formlerne i symboler før der insættes tal ) tak på forhånd :) -
Hvor lang tid går der fra du ser lynet til du hører tordenbraget?
ForumindlægHvor lang tid går der fra du ser lynet til du hører tordenbraget hvis lynet slår ned 16 km borte på en lun sommernat hvor temperaturen er 23oC,? ( noter formlerne i symboler før der indsættes tal )
