Resultater: 19161 til 19180 af 436513
-
linjer og vektorer - det haster virkeligt!!!
ForumindlægHeej. er der ikke nogen som vil hjælpe mig med denne opgave? det haster virkeligt, jeg skal aflevere min aflevering imorgen klokken 23.30. jeg har prøvet alle mulige måder, men kan ikke finde ud af denne opgave. jeg håber virkelig der er nogen som vil hjælpe. hvilken værdi skal tallet k have, hvi... -
Hvilken reaktion? Kemi A-niveau
ForumindlægHej...Jeg kan ikke rigtig finde ud af hvad det er for en reaktion fra stof B til stof C. Vil nogle tag eet kig på det?Måske reduktion? http://www2.fronter.com/fyn/links/files.phtml/412ccee9688fb.535830916$/Mit+arkiv/KEMI/mescalin+gallussyre -
Funktion
ForumindlægHej, jeg har en opgave, som jeg ikke helt kan finde ud af. Håber i kan hjælpe mig. Opgaven er vedhæftet, tak på forhånd! -
en drille opgave!
ForumindlægDer er en opgave, jeg ikke kan finde ud af.opgaven lyder sådan her:"Eva på en cirkelrund ø som hun ejer. Hun ejer samtidlig havbunden hele vejen rundt om øen i en afstand af 10 km fra strandkanten. Hun råder derfor over i alt 400 km2 ø og havbund. Hvor stor er diameteren på øen..?" -
Hjælp! :S
ForumindlægHej alle!... Vil i hjælpe mig med en fremlæggelse i engelsk om lady gaga, har ikke fundet så mange ting om hende, og er selv rigtig dårlig til engelsk. så det går lidt dårligt for mig :(.. Hvis i vil hjælpe mig er i virkelig søde :s -
lim
ForumindlægJeg skal evaluere følgende: lim x-3ex x --> uendelig -
Engelsk outline -LOVE
ForumindlægHej, jeg skal lave en outline i skolen. Jeg ved godt hvordan jeg skal lave den, osv. men jeg kan ikke finde på et emne. Jeg ville sætte stror pris på hvis i ville hjælpe mig, så hvis i har nogle gode emner må i meget gerne skrive en kommentar. Maintopic: Love My topic: ?? Tusind tak på forhånd -
Historieopgaven..emner?
ForumindlægHey folksVille lige høre hvilke emner I har skrevet om i historieopgaven (2g) eller hvilke emner I synes, der er gode at skrive om. For jeg er helt blank ang. hvad jeg vil skrive om.. //Jordbær -
Højt energiindhold
ForumindlægHvad sker der hvis man har får højt energiindhold? -
Termodynamiske processer - Udregn temperatur
ForumindlægHej Jeg sidder med fysik opgave (vedhæftet som billede). Jeg sidder med første opgave, jeg har inddelt processerne i isobar, isochor og isoterm, og hernæst for at beregne T_A vill jeg bruge følgende formel: pV=nRT <---- Er det rigtig iforhold til en isobar process Til den næste, isocho... -
Hvad "binder" mest?
Forumindlægf(1)=-x^3+3x^2-4 Bliver ovennævnte egentlig -1+3^2-4 = 4 Eller bliver det -1+3-4 = -2? Altså, er 3x^2 3*(1)^2 eller er der 3^2 når x=1? Altså når x=1, er 3x^2 lig med 3 eller 9? På forhånd tak :) -
løse
Forumindlægjeg skal løse følgende 2x^2-3 = 4x -
Dumpe STX?
ForumindlægJeg står nu i den situation at jeg muligvis kan få 00 i skr. Mat B. Jeg får 4 i mundtlig, men er stadig nervøs. Hvad vil det få af konsekvenser? Mit snit er ganske fint og jeg er i midten af 2.G og får okay karakter, men et 00 i skriftlig mat, vil jeg ikke kunne komme ind på vidergående uddanne... -
hjælp!!
Forumindlægen befolknings størrelse beskrives ved en funktion N, således at N(t) er folketallet til tiden t, hvor t angives i år. det antages at N tilfredsstiller differentialligningen: dN/dt=(0,025-0,0004t)*N. hvilkenformation giver ligningen om udviklingen om udviklingen af folketallet?? -
Opgave med vektorfelter
ForumindlægHej, er lige gået i stå med den her opg. og håber nogle kan hjælpe mig videre? Det er især spg. a og c jeg har svært ved Vi betragter to vektorfelter F(x,y)=(2xy-(y^2/x^2) ,x^2+2y/x x>0 og G(x,y)=(2xy- (y /x) ,x +2y/x) x>0 samt to kurver og med parameterfremstillingerne hhv. r1(t... -
Simpel fysik opgave!
ForumindlægJaa... jeg ved godt at denne opgave nok er meget simpel, men jeg kan bare (træls nok!) ikke tænke mig til den lige nu!!Opgaven hedder."I Ekkodalen på Bornholm kastes lyden tilbage fra en klippevæg, der rejser sig lodret 50 m borte. Hvor meget er ekkoet forsinket?" Jeg er med på at lyden... -
defferentiering med ln
ForumindlægJeg skal have fundet max og min. for denne funktion f(x)=2*(ln+3). hjælp -
Hjemløse - og det økonomiske kredsløb
ForumindlægHeej :) Ja, jeg sidder lidt i saksen nu... Jeg er et fjols til samfundsfag, men skal desværre op til det i morgen på min uddannelse. Jeg har samfundsfag på niveau c, og jeg skal forsvare min opgave om socialt udstødte - hjemløse. Jeg skal have noget med fra alle "grundstenene&q... -
Værdikæden og hvordan den er opsplittet
ForumindlægHej :-) Jeg sidder i et problem med mit studieretningsprojekt. Jeg skal i min redegørelse forklare Vestas værdikæde, og hvordan den er opsplittet - Det skal siges at mit overordnede emne er om outsourcing.. Mit problem ligger i at jeg ikke helt ved hvordan det skal gribes an, og håber mege... -
Ligevægt.. hjælp
ForumindlægVi stillede to små bægerglas ved siden af hinanden på et hvidt stykke papir, og fyldte dem næsten halvt op med den røde blanding: ca. 200 ml vand I en 250 ml konisk Kolbe. Herefter 10 ml 0,1 M, Fe(NO3)3 og derefter 10 ml 0,1 M KSCN. Vi sørgede for at væsken stod nøjagtigt lige højt i de to gl...
