Søgning på: danskere i verden. Resultater: 19281 til 19300 af 47039
-
tabel ? fremskrivningsfaktor ?
ForumindlægHej folkenz. kunne godt bruge lidt hjælp til denne opgave. Jeg kan ikke lige umiddelbart huske hvorledes, den skal håndteres, og syntes ikke at kunne finde noget i min grundbog. -
Chancerne for at blive læge?
ForumindlægKære Studieportalen Jeg har altid gerne ville være læge og hele ideen om at blive udsendt som "læge uden grænser" har altid fascineret mig. Matematik har dog aldrig været min stærke side, så jeg har altid tænkt, at jeg blot ville have det på B-niveau, og derefter læse det op på A-nivea... -
eksponentiel og potensfunktion
ForumindlægJeg skal op i mundtlig matematik, men kan ikke forstå, hvad der bliver spurgt efter her; "kom ind på eksponentiel modellering og regression, samt løsning af eksponentielle ligninger" Hvad menes der her? Jeg forstår ikke, hvad det betyder, at jeg skal komme ind på eksponentiel modeller... -
Engelsk på universitetet.
ForumindlægHej :-) Jeg læser i øjeblikket naturvidenskabelige suppleringsfag med henblik på optagelse på medicinstudiet efter sommerferien 2012. Jeg er dog ikke sikker på, at det er det rigtige for mig, da jeg tit og ofte snubler over kemien og fysikken. Matematikken er jeg nogenlunde til. Derfor ha... -
11-13-tips til kemieksamen c-niveau
ForumindlægHej! Skal op til kemieksamen i morgen, og synes jeg har godt tjek på stoffet. Er der nogen, der har gode tips/fagområder/ideer man kunne komme ind på til, hvordan man kunne hæve karakteren end ekstra tand til de 11-13 stykker? Desuden har jeg lige to ting, jeg ikke forstår: Hvorfor kan der ikke o... -
Informationsteknologi - IT - Datalogi
ForumindlægInformationsteknologi - IT - DatalogiHvad laver man i de forskellige overnævnte fag...?Håber nogle kan svare..//Therackoo :D -
Forklaring
ForumindlægKan jeg få en meget nem og simpel forklaring på hvad ''formelle og aktuelle koncentration'' -
blækregning hjælp til sidste opgave. Hjælp gerne hurtigst muligt :)
ForumindlægOpgave 5. I en spidsvinklet trekant ABC er A=40 grader,/AB/= 7, /BC/= 5. Beregn C, /AC/ og arealet af trekant ABC.Der findes også en stumpvinklet trekant ABC, hvor A = 40 grader, /AB/= 7, /BC/=5 Beregn C og /AC/ i denne trekant. Jeg har sådanset regnet første del af opgaven med den spidsvinklede ... -
Portræt af Dan Turell?
ForumindlægEr der nogen herinde der har et skrevet portræt i spalte form af Dan Turell? -
Bevisers praktiske funktion
ForumindlægHvad er det helt konkret man bruger beviser til i matematik?Ikke fordi jeg har svært ved at forstå dem, jeg har bare svært ved at forstå deres praktiske funktion.Min lærer siger, at det er en ren form for kildekritik, men tag det roligt; jeg tror jo på dem! -
Stavefejl.......
ForumindlægTil jeres information om stundeterhuen har i lavet en fejl... Punktet starter på følgende måde:\n\n"Hvis du vil gerne vil have..." \n\n\ndet første "vil" skal slettes...\n -
Film, rig vs. fattig
ForumindlægHej allesammen. Nu når man ser film i skole, folkeskole,gym osv., så er det vel ofte at filmen har en betydning for forløbet i undervisningen. så kommer mine "tanker": Jeg sad (hjemme) og så en film, hvor man følger to familier. filmen foregår i 1800-tallet under industrialiseringen i E... -
2 verdenskrig om ROYAL AIR FORCE (RAF)
Forumindlæghej har brug for hjælp til oplysninger for skal fremlægge om det på næste mandag håber jeg kan få svar -
Gay love.
ForumindlægHejsa. Jeg skal aflevere engelsk disposition imorgen, og jeg har valgt LOVE som overemne, jeg skal så finde et undermne, og har tænkt lidt på gay love and marriage in different countries. Men jeg håbede på at kunne få lidt hjælp til hvad i synes man ellers kunne skrive om. Håber på nogle svar. -
Hjælp - Kan ikke finde det rigtige ord
ForumindlægHej :) Jeg er ved at skrive en stil, omkring en person, som er bange for at skulle leve et liv, som der er alt ensformigt, kedeligt/uden spænding. Men jeg synes bare ikke, at jeg kan finde en rigtig idiomatisk oversættelse for det, at det er ensformigt, kedeligt/uden spænding. Jeg har oversat ... -
Old censor fra EGÅ GYMNASIUM
ForumindlægNogle som kender til læren Susanne Stubberup fra Egå gymnasium? Skal have hende som old censor nemlig. Kunne være skægt at høre om hun er strid eller rigtig sød MVH -
Skr. eng. eks. 3.g - The Diamond Mine
ForumindlægNogle der har nogle kommentarer til dette års essay?Jeg synes personligt at det var meget svært, kunne sagtens have brugt flere timer til at komme ordentlig til bunds i det hele.. -
Hvordan - U-lande?
ForumindlægHey..Jeg er igang med at læse op til geo-eksamen og er stødt på et spørgesmål, som jeg ikke selv ku' svare.." I takt med at bytteforholdet er meget dårligt mellem I-lande og U-lande, hvad skal der til for at forbedre u-landes økonomi"?Jeg bliver glad, hvis der er nogen kloge hoveder... -
CENSOR- OG, TG, NG, RG, NG, FG, BG, VUC og VK
ForumindlægHejDet her er de censorere jeg har trukket til eksamen, er der nogle af jeg derude der kender nogle af dem. På forhånd tak.Nyborg Gym : Anne Vibeke NielsenFalkonergården : Anders ØstergaardBornholms Gym : Per JensenVUC Roskeilde amt : Gitte Hyberts LiljaLemvig Gym. : Ole Dalsg... -
11/ sep problemformulering
Forumindlægnogle der kan hjælpe mig med en god problemformulering ? Jeg har his / Sam..
