Søgning på: danskere i verden. Resultater: 19321 til 19340 af 47039
-
Modelopgave lineære funktioner hjælp.
ForumindlægEr igang med at lave en emneopgave i lineære funktioner og kan simpelthen ikke finde ud af denne her opgave, kunne virkelig godt bruge noget hjælp :( en virksomhed agter at anskaffe sig en varevogn og overvejer to tilbud som lyder på følgende: 1) Fast omkostning pr. år på 28.000kr. og v... -
Cuba-krisen
ForumindlægHej allesammen, jeg har protjektuge, og jeg er nød til at lave en problemfomulering. Har i eventuel et bud på, hvordan en problemfomulering kunne se ud. + et underemne til problemfomuleing. Tak på forhånd ;=) -
SRP - vurdering, hjælp!
ForumindlægHejsa! Jeg er en af de heldige 3.g'ere der har fået SRP-opgave. Jeg er gået lidt i stå da jeg nåede til vurderingsopgaven... er der nogen der ved, hvilken vinkel man kan tage for at få den til at lyde ordentlig? Min problemformulering lyder således: "vurder den globale opvarmnings mu... -
SRP- konstruktivisme
ForumindlægHej, i min SRP skal jeg diskutere USA's fremtidige rolle i international politik, og inddrage globaliseringsaspekter. Er der nogen der kan forklare mig, hvordan konstruktivismen fungerer i forhold til dette? og hvilke gode globaliseringsaspekter kan jeg inddrage? -
Må man gerne skrive i Ariel ??
ForumindlægHey kom lige i tanke om, man gerne må skrive sin SRP i skrifttype Ariel .. eller er der nogen der gør det ? det fylder nemlig mere en Times .. -
Hjælp til DNA!
ForumindlægHar brug for hjælp til flg. spørgsmål: 1). Forklar, hvordan det syntetiske DNA kan hindre et bestemt gen i at påvirke en celles funktioner. 2). Hvorfor skal der fremstilles en speciel DNA-streng til hver genetisk betinget sygdom, der skal behandles? Håber i kan hjælpe, alle svar modtages :-) -
Supermagt.
ForumindlægHej, er der nogen der kan hjælpe med dette spørgsmål? Giv ét argument for og ét argument imod at USA er den eneste supermagt i dag( i 2012). På forhånd tak :) -
Hvad gør jeg???
ForumindlægJeg har nu fået karakterer i Samfundsfag C, som vi selvfølgelig kun har haft i et år. Jeg har fået 4, hvilket jeg synes er yderst urimeligt, da jeg var en af de mest aktive i klassen, med de bedste svar. Jeg er yderst utilfreds, og har altid haft ideén om, at min lærer ikke kunne lide mig. Hvad... -
Var Palæstina en stat ?..
ForumindlægJaaaaa, overskriften siger vidst det hele. Har Palæstina været en grundlagt stat før? - Hvis ja, eller nej -kan jeg få noget dokumentation, kilder, link, ell. lign.? Som vi nok ved nu, blev den Israielske stat vidst grundlagt 1948, og landet hører stort set til isralitterne, hvis jeg ikke tager... -
Hvad kan jeg forvente af 1. år på lægestudiet?
ForumindlægHej venner, Jeg skal læse lægevidenskab/medicin til februar på Syddansk Universitet. Mit spørgsmål er, hvad jeg kan forvente mig af 1. år på lægestudiet. Til jer som selv går eller har gennemgået 1. år på lægestudiet, kunne det være interessant at høre fra. Hvis I har nogle insider-tips o... -
hjælpemidler til skriftlig eksamen?
ForumindlægTil den skriftlige eksamen MED hjælpemidler hvilke måman så bruge? Må man gerne fx. bruge hjælpemidler her fra studieportalen. Altså hvis jeg printer det ud. for så bruger man jo ikke nettet.. -
Kovalente bindinger
ForumindlægHvordan regner jeg ud, om denne binding er kovalent, polær eller en ionbinding? C3H8? -
Omvendt Keglestub !
ForumindlægHej Alle Hvordan beregnes rumfandet (Kubikmeter) af et omvendt keglestub, altså, hvis bredden er størst i toppen ? Tak på forhånd :)! -
Latterligt
ForumindlægHej.. Jeg synes det er latterligt at en elev får højere i årskarakter end jeg gør og personen har slet ikke sagt noget i timerne og har kun pjattet. Til prøven får jeg 7 i årskarakter og han har fået 10 i årskarakter ?? Jeg har også hørt at en bedømmelse på udemærket er 12, for man kan ikke få hø... -
- Kom for hyggens skyld :)
ForumindlægHvor tror i denne artikel er fra? Hvilken avis? Begrund! Gode praktikpladser til de unge! Forskellige undersøgelser viser at unge, der erfarer gode praktikpladser, har større chancer og muligheder for god arbejdsplads, senere hen. Erfarne og kompetente personer fra ung & uddannelse/As, fo... -
Mundtlig eksamen i b - erfaringer og offentliggørelse af spørgsmål?
ForumindlægHej I dejlige mennesker Hvornår bliver spørgsmålene som regel offentliggjort??? altså hvor mange dage inden eksamen? Hvad er jeres erfaringer med den mundtlige eksamen, forventer censoren kendskabet til alle tal i pi og e, eller er det 2+2 hele vejen igennem? Det selvfølgelig ekstremerne.. men ... -
World trade Center
ForumindlægHvordan reagerede Bush/den amerikanske regering efter 9/11? og hvad har de gjort? -
Gymnasie Spørgsmål
ForumindlægKan man nogle jobs direkte efter at have taget en hhx/htx/stx uddannelse? (hvilke? Er der en oversigt?) Hvilke universiteter kan man komme på efter at have taget en hhx/htx/stx? Mere specifikt hvilke gymnasier giver adgang til hvilke universiteter? Hvilke slags universiteter er der, og hvil... -
HVORDAN GIK DET?!>:(
ForumindlægJeg hader når folk spørger mig, hvordan det er gået efter en prøve! Helt ærligt, man har jo ikke fået karakteren, derfor ved man ikke hvordan det er gået! Og så vil de stå og diskutere alle opgaverne igennem. "Den var svær...OHHH!!" "Jah man, det ku jeg godt finde ud af!" &quo... -
S - fremgang i meningsmålingerne
ForumindlægHvis ikke I allerede har set det, så har Socialdemokratiet i dag oplevet lidt fremgang i vælgertilslutningen. Kilde: http://politiken.dk/indland/article510438.ece Det er dog stadig et faktum, at Socialdemokratiet siden valget '05 har lidt markant tilbagegang. Nu vil jeg gerne spørge jer, ...
