Resultater: 19841 til 19860 af 436513
-
Er det en rigtig oversættelse?
ForumindlægEn af dansk films største succeser er uden tvivl Olsen-banden. Publikum elskede den første film. Både gamle og unge syntes om den beslutsomme og begavede Egon, den drengede drømmer Benny og den konstant bekrymrede og nervøse Kjeld med den farverige kone, Yvonne. En af filmens mest typiske te... -
musik analyse
Forumindlæghej jeg har fået partituret til fool on the hill (beatles) og skal analysere den. jeg har ikke prøvet det før.. jeg har skrevet hvilke instrumenter der er med og hvad de spiller i de forskellige stykker og i hvilke takter de spiller.. så har jeg skrevet hvor mange takter hvert stykke har .. jeg k... -
ubestemte integraler
ForumindlægHåber en vil hjælpe mig med denne opgave.Angiv følgende ubestemte integralerS (lnx)^2 dxS = integraletegn. -
Integralregning.. hjælp hurtigt!
ForumindlægKan nogle hurtigt løse dette integral:6x * 0,4^xAltså, det er stamfunktionen som i skal finde.. med udregning plz :] -
Analyseskema
Forumindlæghejer der nogen her der ved hvor jeg kan finde et online-analyseskema?Jeg har desværre smidt mit eget væk, og er lige midt i en stil..på forhånd tak~Bella -
En lille opgave
ForumindlægHej sidder og laver en opgave, men er gået lidt kold, ved ikke hvordan man skal tegne den ind i et dobbelt log. sys. :Opgaven:Når man står med øjet h meter over havoverfladen, kan man i klart vejr se d km ud over havet (dvs. horisonten ligger i denne afstand). Sammenhængen mellem d og h er tilnær... -
Hvad menes der?
ForumindlægHvad menes der med dette 'bogen har en speciel komposition. Gør rede for denne og vælg selv en måde at illustrere dette.' -
diarre og iontransport
Forumindlægjeg har denne opgave for, men man ikke lige se hvordan jeg skal gribe den an. Har ikke haft meget om diffusin og osmose (kun en time) så jeg har lidt svært ved opgaven.Vi får oplyst1. ved bunder af villi afgives Cl- aktivt til tarnhulrummet. Na+ følger passivt med2. i villi optages Na+ aktivt. Cl... -
Sterns teori - analyse
ForumindlægHvordan skal denne case analyseres ud fra Sterns teori. Den 20 måneder gamle Emil, bliver afleveret i børnehaven og siger til sin mor at hun skal gå, eftersom han har fået øje på noget sejt legetøj. Da moderen så begynder at sige farvel, vil Emil alligevel ikke have hun skal gå. Moderen bliver ir... -
Løsningsmængde
ForumindlægHejjeg har to opgaver, jeg skal finde løsningsmængden for. men hver gang jeg angriber dem, ender jeg op med et eller andet sindsygt svar, der ikke passer når jeg sætter det ind i den oprindelige ligning. Please hjælp mig!Ligning 1)3x+4 (brøkstreg) X(X-2) = -2 (brøkstreg) XLigning 2)3 (brøkstreg) ... -
Komplekse tal - a+ib formen?
ForumindlægHej, skal løse en række komplekse tal ved at benytte formlen a+ib. Forstår bare ikke helt hvad der menes. Er der nogen der kan give et eksempel på det i den her opgave: Z = (1+i)^2 - 2(7-3i) tak -
Hvad er den natur videnskabelige metode....?????
ForumindlægHEy....Er der nogender kan forklare mig hvadden natur videnskabelige metodegår ud på ????På forhånd tak... ! -
Matematikgeni søges.
ForumindlægHej vil hører om der ikke er nogle der har evnerne til at løse denn opg. Da jeg selv er utrolig dårlig til at differentere og integrere. Det drejer sig om denne, hvor jeg skal begge dele.F(x)=x+1-(1/(x+1))-2ln(x+1) Håber nogle kan hjælpe, da det er til en matematikafl.på forhånd tak. -
nulpunkter og parabelligning
ForumindlægHej.Jeg har to problemer:1) Bestem a så f(x)=x^3-6x^2+9x+a har 3 nulpunkter. Jeg har isoleret a=-x^3+6x^2-9x Ud over det har jeg de lokale ekstremumssteder for f(x). x=3 v x=1. Hvad gør jeg nu?2) Bestem en ligning for parablen. Toppunktet har koordinatsættet (40,0) og den sk... -
hjælp
Forumindlæg2) Bestem en ligning for parablen. Toppunktet har koordinatsættet (40,0) og den skærer y-aksen i (0,60). Jeg ved så at c=60, men hvordan finder jeg a og b?-Jeg har indsendt dette før, men fandt igen hjælp, så nu prøver jeg igen. Håber der er nogen der kan hjælpe nu.Pliva -
Politiske partiers rolle
ForumindlægJeg skal i samfundsfag skrive en opgave, hvor det skal diskuteres, hvorvidt de politiske partier har udspillet deres rolle (en af opgaverne ved sommerens eksamen). Er der nogle, der eventuelt kunne give mig nogle ideer til, hvad der kunne tages fat på?På forhånd tak. Hilsen Anne. -
osmose- hjælp!
ForumindlægJeg har et spørgsmål vedrørende akut væskemangel. Hvis en person lider af akut væskemangel og får lagt et drop med fysologisk saltvand, hvilke problemer ville der komme hvis væsken kommer ind i blodbanerne hvor der er højere/lavere osmotisk tryk end blodets egen? -
produkt af 2 2 ledele størrelser.
Forumindlægjeg har lige problemer med de her:Omskriv følgende udtryk til et produkt af 2 2 ledede størrelser.1: 4-4x+x^2=2: 9x^2+18x+9=3:x^2-8x+16=eks: x^2-1= (x-1)(x+1) -
Sociologi - Ghettodannelse/Kriminalitet. Søger inspiration.
ForumindlægJeg skal skrive et essay i engelsk, der handler om polarisering i samfundet, især ghettodannelse og kriminalitet (Danmark/USA). Dette essay må maksimalt fylde tre sider.I denne tråd søger jeg inspiration til at løfte mit essay op på et højt abstrakstionsniveau. Altså, først of fremmest, hvorfor o... -
HJÆLP!
ForumindlægHalløj folkens Som I ved er AT-feberen over os og lad mig bare være den første (eller anden) til at sige: OH MY GOD! Er emnet bare direkte l*** eller hvad? Jeg er helt på bar bund.. Hvad pokker skal man vælge? Hjælp søges, hurtigt! :) Har samf, engelsk, dansk og historie på A - og det er her jeg ...
