Resultater: 14341 til 14360 af 436512
-
håndtegn genforeningen 1920
Forumindlægjeg sidder her og er ved at skrive en report i historie om genforeningen med sønderjylland i 1920. jeg har været igang med at undersøge nogle valgplakater op til afstemningen. noget der optræder igen og igen på de tyske valgplakater er et håndtegn med tommelfinger, pegefinger og langefinger strak... -
Lav funktionsundersøgelse
ForumindlægLav funktionsundersøgelse af f(x)=sinx Hjælp???? -
Statistikker omkring USA
ForumindlægHej. Jeg sidder her og skal bruge nogle statistikker omkring USA og immigration. Jeg kan huske, at på biblioteket, fik jeg givet en hjemmeside hvor man stort set kunne se alle slags statistikker, men har formået at glemme hvad siden hed :) Håber i kan være til hjælp med et par hjemmesider -
Analyse og fortolkning samlet, eller hver for sig?
ForumindlægHeej, årh hjælp. Jeg er lidt i tvivl om jeg kan lave min opbtgning sådan : Indledning Introduktion til forfatter Fortæller Miljø Beskrivese af hovedpersoner og deres betydning/udvikling Historisk baggrund fortolkning Diskussion - Her er jeg i tvivl om, om je må lave min analyse og fortolking ... -
Hvad er primær og sekundærlitteratur?
ForumindlægHar historie og tysk begge er hovedfag. Har brugt 2 bøger, den ene er en tysk bog til analysen det er så primær litteratur? Så er resten sekundær eller er jeg forkert på den? Hvis jeg har perspektiveret og samemnlignet med film i analysen er de så også primær? -
Andre subjektive vendinger?
ForumindlægHej. Jeg skal skal skrive en stil fra et opgavesæt (kommentar/debatindlæg). Jeg vil gerne høre, om I kan komme med forslag til andre subjektive vendindinger, da jeg meget gerne vil variere sproget i stilen og det dur jo selvfølgelig ikke at skrive "Jeg mener..." el. "Det er...&... -
Erik Den Rødes saga
ForumindlægHej! Jeg ville bare gerne vide om der er nogle der har et link eller lign. til Erik den rødes saga? jeg kan simpelthen ikke finde den nogle steder... Hvis det ikke er meget at bé om ville jeg også gerne have en analyse og fortolkning af den. -
Aidt - samfundskritisk?
Forumindlæghej:) jeg er i gang med at skrive en analyse og fortolkning af aidts. "torben og Maria" jeg har dog problemer med et se de samfundskritiske pointer i novellen. Kunne virkelig være lækkert hvis der er nogen der vil hjælpe med at klargære dette for mig! på forhånd mange tak! -
Gensplejsning
Forumindlæghej alle sammen ;) jeg hedder Line og er ved at lave en OSO opgave. jeg ville spørge jer om: Hvad er Gensplejsning? på forhånd tak ;) -
Citater i fortolkning ?
ForumindlægMå man godt bruge citater i fortolkningen, eller skal de alle indkomme i analysen ? -
Rumgeometri?
ForumindlægJeg har ultraMEGET brug for hjælp til denne opgave: Find koordinaterne til skæringspunkterne med koordinatplanerne for linjen gennem A og B, når A (-4,6,0) og B (3,-1,-4).. Jeg er så kommet frem til, at vektor AB giver (7, -7, -4).. ... Nu ved jeg så bare overhovedet ikke, hvad jeg skal.. vil e... -
Skrivning af læserbrev, vedrørende Stein Bagger sagen
ForumindlægHej Jeg skal skrive et læserbrev der skal vedrøre Stein Bagger sagen. Jeg har ingen anelse om hvad jeg skal skrive i mit læserbrev, men har overvejet at skrive et klage brev om hvordan det kunne lade sig gøre at han svindlede for ca. 500 mio kr. inden han blev opdaget. Men hvem bærer skylden, er... -
kordefunktion
ForumindlægHej hej hej. mit spørgsmål lyder således: Vis, at for en given vinkel v gælder, at . Beregn hvor mange procent Ptolemæus’ værdi afviger fra den moderne værdi for v = 7,5, idet Ptolemæus finder crd(7,5) = 5;50,54 angivet i sexagesimalsystemet (tretalssystemet). Jeg er total på bar bund, ... -
logistisk vækst
Forumindlæghej jeg sider og laver en studieretningsrapport om eksponentielfunktion. jeg skal redegøre hvad logistisk vækst er. ???? det har jeg ikke anelse om. en grundig forklaring vil gøre mig glad. tak tak. -
.. Indledning. ? eller
ForumindlægMin problemformulereing Problemformulering 1. Gør rede for det store krak på Wallstreet i 1929 og den efterfølgende krise. Hvordan påvirkedes almindelige mennesker af krisen? 2. Hvordan forklarede man krisen, og hvad gjorde man for at løse krisen? 3. Undersøg om den nuværende finanskrise adskill... -
Kønsudvikling hos et drengefoster
ForumindlægHejsa, Jeg er ved at lave en opgave om drengefostres udvikling og kønsidentitet. Jeg har bare lige lidt svært ved at finde nogle informationer´lige nu, så tænkte at der måske var nogle herinde der kender nogle gode hjemmesider hvor jeg kan læse om det. Eller har lavet nogle opgaver som jeg kan få... -
HJÆLP! .. beregning af masse
ForumindlægHey. Har fået spørgsmålet: Beregn massen af den mængde oxygen der dannes, hvis reaktionen får lov at løbe til ende. Har reaktionsskemaet: 2 H2O2 --> 2 H2O + O2 Har brugt 170 mL 4 % H2O2. Hvordan gør jeg? havde tænkt mig at jeg skulle beregne koncentrationen af H2O2, men hvor... -
Planer.
ForumindlægPlanerne α1 og α2 har ligningerne α1 : 3x - 7y + 5z = 1 og α2 : -6x - 14y - 10z = 2. Angiv for hver af planerne en normalvektor og et punkt i planen. Undersøg derefter, om α1 og α2 er parallelle evtt. sammenfattende.. Er der ikke én der vil hjælpe mig med det... -
Fremstilling af derivat ved oxidation og dannelse af 2,4-DNPH
ForumindlægEr der nogen derude, der kan hjælpe med denne redox-reaktion? Jeg kan simeplthen ikke få den til at passe, og jeg tror det skyldes at mine oxidationstal er forkerte. RR'CHOH + Cr2O72- + H+ → RR'C=O + Cr3+ + H2O Hvad er oxidationstallene for C? Jeg får dem til I og II, dvs. en opgang ... -
Løs avanceret diff.ligning
ForumindlægJeg skal løse følgende differentialligning <equation>\dot{z} = (\beta+\kappa) s-\lambda z</equation>, men ved ikke rigtigt, hvordan man griber den an. Er der nogen, der kan give et hint? Den fuldstændige løsning til en differentialligning på formen <equation>\dot{y} = b-ay...
