Resultater: 14961 til 14980 af 436512
-
rød tråd
ForumindlægHej.. Jeg plejer altid at skrive dårlige stile, det er ikke fordi, jeg er dårlig sproglig eller ikke har styr på grammatiken. Det er simpelthen fordi jeg skriver ikke sådan så den røde tråd kommer med i mine stile og fodnoter har jeg hellere ikke med, det er problemet. Nogen der kan hjælpe mig me... -
problemformulering
Forumindlægjeg skal lave 2.års opgave i samfundsfag på hhx , jeg har valgt det overordnede emne 'jødeforføgelse i Danmark under 2. verdenskrig' men mangler en nærmere problemformulering mhp hvad jeg egenglig vil skrive om feks noget om hvorfor blev jøderne også forfulgt i danmark forslag ellers??? -
funktion
Forumindlæghej har en opgave jeg ikke kan løse, tror det er en sammen sat funktion med er ikk sikker en mand køber legetøj i udlandet som han sælger til folk, han har altid en fast fortjeneste pr legetøj på 15 kr salgsprisen pr legetøj uden moms er defineret ved indkøbspris pr legetøj +fortjeneste og lad x ... -
srp - vægtning af fag
Forumindlæghej. jeg skriver srp nu. Jeg har i begyndelsen af projektet skrevet, at opgavens hovedfag skulle være musik. Jeg fortryder lidt nu, at jeg ikke valgte at skrive begge fag som lige vægtige. Fik at vide, at fagene dog stadig skulle fylde stort set lige meget! Trækker det ned, hvis danskdelen fylder... -
srp vægtning af fag
Forumindlæghej. jeg skriver srp nu. Jeg har i begyndelsen af projektet skrevet, at opgavens hovedfag skulle være musik. Jeg fortryder lidt nu, at jeg ikke valgte at skrive begge fag som lige vægtige. Fik at vide, at fagene dog stadig skulle fylde stort set lige meget! Trækker det ned, hvis danskdelen fylder... -
Urkund
ForumindlægHey alle sammen :) På vores gymnasie har de en database, som hedder Urkund, vi sender vores opagaver herind, og der bliver så tjekket for snyd i opgaven. Jeg vil høre om der er nogen der ved noget om dette system? Om der er nogen der har erfaring med det? Mit problem er nemlig at jeg har taget en... -
Tysk stil: rettelse
ForumindlægHey Jeg har en tysk stil på godt og vel 300 ord - Er der nogle, der er interesseret i at rette den? Her er et lille udsnit af stilen: Mein Vaterland ist eine demokratische Gesellschaft. Gemäss dem Grundgesetz ist meine Freiheit garantiert ungeachtet Geschlecht und Hautfarbe. Das Land... -
Glædelig jul!!!
ForumindlægSå seriøse folk er herinde. - selv i ferien (; Nå, men vil lige benytte mig af lejligheden til at ønske alle herinde en glædelig jul! :D Kærligste julehilsner, "Einsteinette" -
Sandsynlighed
ForumindlægHej, jeg er gået helt sort, jeg står med en opgave som lyder: Anna og Jonathan er lige dygtige til backgammon, fordi de vinder cirka lige mange spil hver. Anna og Jonathan har aftalt, at spille tre spil backgammon. Hvor stor er sandsynligheden for, at Anna vinder alle tre spil? -
sekant mellem skæringspunkter
ForumindlægHej givet de trigonometriske grundfunktioner f(x)=cos(x), h(x)=sin(x) bestem ligningen for sekanterne i intervallet 0<x<2<π imellem skæringspunkterne for f og g jeg er blank! hvordan finder man skæringspunkterne og hvad er meningen med spørgsmålet? nogen der kan hjælpe? på forhånd ... -
Tangentens vinkel med vandret i punkt B
ForumindlægJeg har brug for lige at få lidt hjælp til den her opgave. Jeg har funktionen f(x)=-0,008x^2+40 Mit punkt B er (50,20) Min opgave er så formuleret således: "Find Tangentens vinkel med vandret i punkt B. " Hvordan er det lige jeg får gjort dette ? -
AT i Psykologi
ForumindlægJeg skriver AT i Psykologi B og Engelsk A. Mit emne er autisters kommunikationsvanskeligheder. Jeg bruger Hans Aspergers teori om det autistiske menneske, og en teori af Simon Baron Cohen: "Theory Of mind." Min vejleder havde først sagt at jeg brugte psykologi som et samfundsvidenskabe... -
Hjælp til rettelse af personlige pronomen!
ForumindlægHeii igen!!Er der ikk en barmhjertlig sjæl derude, som vil hjælpe mig med disse svære sætninger... Specielt sætning 18!!!PLEEEEASE!!!Mange tusind tak...!Mvh. Vivi!!!7. Le père donne le livre à ses enfants ? ® Non, il ne donne à leur pas.8. Tu vas écrire la lettre ? ® Oui, je la vais écrire.#9. Vo... -
eksamensæt
Forumindlæghejsa jeg er ny her: jeg har prøvet at øve mig lidt på et eksamens sæt jeg fandt på nettet jeg har lidt svært ved opgave 1 og 4 under uden hjælpe midler og opgave 2 med hjælpe midler -
afrund
Forumindlægafrund følgende beløb til nærmeste hele 25 øre 39,63 kr 61,87 kr 19,38 kr -
int. ved sub.
ForumindlægHej har funktionen f(x)=x√(3-x) går ud fra den skal løses ved sub. men hvad er den indre og den ydre funktion og hvordan kan man typsisk se det? -
areal i rummet
Forumindlæghvad er formelen til arealet af en trekant i rummet. -
kemi eksamen..
Forumindlæghey.. Jeg skal op til kemi eksamen efter jul, på c niveau. Så ville lige høre om nogle af jer har været oppe i det, og hvis ja hvordan foregik det.. mener med hensyn til da i skulle vise forsøget osv.. hva gjorde i.. :-) -
Emneopgave
ForumindlægJeg har en opgave i min emneopgave, som jeg gerne vil have lidt hjælp og svar til . Opgaven lyder: Gennemfør beviset for at f(x)= x^a medfører at f '(x) =ax^a-1 Nogen der kan hjælpe? :) Og hvad hører beviset ind under? -
jeg søger en form for analyseopgave eller bare resumé- det kunne være fedt.
Forumindlæger der nogen der har læst hændelser vedvand af Kerstin Ekman og som evt. kan hjælpe mig med at finde en anmeldelse af bogen?på forhånd tak.
